י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מחירי הנדל"ן ביו"ש ממשיכים לטפס: שיא חדש לנכס בגבעת זאב

זינוק של עד מאות אחוזים במחירי הנדל"ן ביהודה ושומרון • השיא: בית בגבעת זאב נמכר ב- 6 מיליון ₪ • אפשרות לרווחים של 250% מהשקעות נדל"ן באזור

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



הקפאת הבניה הארוכה ביהודה ושומרון בשילוב מצוקת הדיור הכלל ארצית, גרמו לזינוק במחירי הנדל"ן בהתיישבות היהודית מעבר לקו הירוק. בשונה מהעלייה באחוזים בודדים בתוך תחומי הקו הירוק, העלייה ביהודה ושומרון הגיעה לעד 500% תוך עשור בחלק מהמקומות ולעיתים קפיצה של עשרות אחוזים בתוך שנה ביישובים אחרים.

מסתבר כי השכונות הירושלמיות היהודיות שמעבר לקו הירוק וכן היישובים בעוטף ירושלים, חווים עלייה דרמטית במחירי הנדל"ן. לנתונים אלה, מצטרפת גם חוו"ד של השמאי רפאל דלויה המתמחה בשמאות באיזורים שבסביבות ירושלים, שהעריך כי השקעה בקרקעות העיר העתידית גבעת אדומים, עשויה להביא לרווחים של מעל ל250%, זאת לאור הקירבה לירושלים מחד ונכונות כל גורמי התכנון מאידך.

בעיתון 'ישראל היום', פורסם היום כי לאחרונה התבצעה העסקה היקרה ביותר מעבר לקו הירוק: צמוד קרקע דו־משפחתי בשכונת רמת גבעת זאב נמכר בכ־6 מיליון שקלים. מדובר בבית בשטח 270 מ"ר המחולק ל־6 חדרים, בתוספת בריכה בשטח של 30 מ"ר וגינה של 120 מ"ר.

מנתוני רשות המסים עולה כי העסקאות היקרות ביותר המדורגות אחרי עסקה זו עומדות על כ־4 מיליון שקלים ביישובים כגון מעלה אדומים, הר אדר ואפרת. מחירי הדירות בגבעת זאב זינקו בעשור האחרון בכ־150%. כך, למשל, דירות שנמכרו ב־2005 ב־770 אלף שקלים, נמכרות כיום ב־1.9 מיליון שקלים.

פריחת הנדל"ן הגיעה גם לעיר ביתר עילית. לפי נתוני אתר מדלן, מחירן הממוצע של עסקאות הנדל"ן שנעשו בביתר עילית בשנתיים האחרונות זינק ב22% ביחס לעליה של כ-10% בשאר יהודה ושומרון בתקופה המקבילה.
נדלן גבעת זאב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד