י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זה התושב שקיבל את הדרכון הביומטרי ה-2 מיליון

השר דרעי העניק היום לתושב בית שאן את הדרכון הביומטרי ה-2 מיליון בלשכתו • דרעי: "היו התנגדויות חזקות מאוד למעבר לביומטרי. האמנתי שהוא טוב ויקנה ביטחון רב לאזרחים"

השר דרעי ובעל הדרכון
השר דרעי ובעל הדרכון



שנה אחרי שחוק הביומטרי נכנס לתוקף, שר הפנים אריה דרעי העניק היום (רביעי) בלשכתו בירושלים את הדרכון הביומטרי ה-2 מיליון, לדניאל אברהם מבית שאן.

תקופת המבחן של התיעוד הביומטרי החלה ב-30.6.2013 והסתיימה לפני כשנה אז נכנס החוק לתוקף חוק המחייב את אזרחי ישראל להוציא רק דרכון ביומטרי.

במהלך התקופה בו החוק היה בשלבי חקיקה יצאו חלק מחברי הכנסת נגד היוזמה ואזרחים רבים טענו כי הדבר עלול לגרום נזקים - וניסו לעצור את המהלך.

השר דרעי אמר בטקס כי "זהו אירוע מרגש כי לפני מספר שנים אף אחד לא האמין שנגיע לאירוע כזה שבו נציין ונחגוג את האדם השני מיליון שמקבל דרכון ביומטרי".

השר הוסיף ואמר: "היו התנגדויות חזקות מאוד למעבר לביומטרי, גופים, אזרחים ואף חברי כנסת שניסו בכל דרך לעצור את המהלך. זה לא היה קל אך הובלתי בכל הכוח את המהלך כי האמנתי שהוא טוב ויקנה ביטחון רב לאזרחים. הנפקת שני מיליון דרכונים ביומטריים היא ההוכחה שהמהפכה לשמירה על הזהות הצליחה".

במשרד הפנים עדכנו כי מאז נכנס חוק הביומטרי לתוקף הונפקו 1,669,073 תעודות זיהוי ביומטריות. במשרד אומרים כי "התיעוד הביומטרי נועד להבטיח שזהות האדם תהיה שלו בלבד ושאף אחד לא יוכל לזייף זהות של אדם אחר".
משרד הפנים תיעוד ביומטרי אריה דרעי דרכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד