י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לפני שרוכשים דירה חייבים לעשות בדק בית

תביעות בעניין ליקויי בנייה הפכו בשנים האחרונות לדבר שגרתי • בדק בית הוא שירות בדיקה מחוות דעת של מומחים לביקורת מבנים פלוס דו"ח קביל בבית משפט • בדיקת בדק בית לאיתור ליקויים בדירה חדשה או דירה יד שניה יכולה למנוע מכם לרכוש את הנכס אותו שקלתם לרכוש במחיר גבוה מידי, או לרכוש דירה שבסוף תצטרכו להשקיע בה זמן וכסף בתיקון כל הליקויים

לפני שרוכשים דירה חייבים לעשות בדק בית
בדק בית צילום: pixsabay

אם גם אתם עומדים בפני הליך רכישת דירה, או בפתח קבלת דירתכם החדשה מקבלן בניין, אל תחתמו או תאשרו לפני שאתם שוכרים בעל מקצוע מוסמך שימציא לכם דו"ח בדק בית מקצועי. בדק בית נועד לאיתור ליקויי בניה בדירות חדשות מקבלן ובנכסים יד שניה ע"י מהנדסים מומחים, בדק בית בוחן וחושף עבור הרוכש הפוטנציאלי, את תמונת המצב האמינה של מצב הדירה מהפן ההנדסי.

חשיבות בדק הבית עם חברה מומלצת ומובילה כמו קבוצת הדר

חשיבות בדק הבית בתהליך רכישת דירת יד שניה, או קבלת דירה חדשה מקבלן הוא תהליך חשוב מאוד, מכיוון שאנו הולכים להשקיע סכומים גדולים בנכס בתקוה להיכנס לבית חדש בלי כמעט בעיות, בדק הבית נעשה ע"י מהנדס מומחה, שבודק ובוחן את הליקויים, את רמת הבצוע של השיפוצים וחומרים שמתאימים.

תביעות בעניין ליקויי בנייה הפכו בשנים האחרונות לדבר שגרתי, בדק בית הוא שירות בדיקה מחוות דעת של מומחים לביקורת מבנים פלוס דו"ח קביל בבית משפט, בדיקת בדק בית לאיתור ליקויים בדירה חדשה או דירה יד שניה יכולה למנוע מכם לרכוש את הנכס אותו שקלתם לרכוש במחיר גבוה מידי, או לרכוש דירה שבסוף תצטרכו להשקיע בה זמן וכסף בתיקון כל הליקויים.

הדו”ח שמתקבל מחברת בדק בית מקצועית, הוא דו"ח הקביל כעדות משפטית במקרי תביעה הנוגעת להתחייבויות הקבלן כלפי קוני הבית וכן לשמש כגורם במשא ומתן על המחיר בעת קניית נכס, הערכת עלות תיקון הליקויים המפורטים בדו”ח שיימצאו במהלך הביקורת, בהחלט יכולה לשמש עילה לבקשה להפחתת מחיר הנכס, במקרה של קניית דירה או תיקון מידי של הלקויים. קבלת תוצאות בדיקת בדק הבית תהווה בסיס מוצק למשא ומתן לגבי הפחתה ממחיר אשר יהיה עליכם לשלם במקרה שתרצו לרכוש את הנכס.

מהם המקרים שעושים בדק בית?

בדק בית עם קבוצת הדר בדק בית נעשה בדירות יד שניה ובדירות חדשות מקבלן, בדירות יד שניה  - כאשר רוכשים דירת יד שניה, בדיקת בדק בית חשובה מאוד, מכיוון שאנחנו לא יודעים בדירות ישנות מה המצב בתוך הצינורות או בתשתיות וכו.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן  - יאפשר לנו לבדוק ליקויים לפני בניה, במהלך הבניה ובסיום הבניה, דו"ח הבדיקה בוחן וחושף עבור הרוכש הפוטנציאלי, את תמונת המצב האמינה והלא תלויה, של מצב הדירה מהפן ההנדסי, בדק הבית נעשה ע"י מהנדס מומחה הוא בוחן את הבית שאנחנו רוצים לרכוש ובודק את כל ליקויי הבנייה, במידה והליקויים שהתגלו בבדיקת הבית הם ניתנים לתיקון זו בחירה שלנו להחליט אם אנחנו רוצים בדירה זו עם הליקויים שלה, מה שכן זה יכול להוזיל לנו את ערך הנכס.

מהם הבדיקות שבודקים במסגרת בדק הבית?

במסגרת בדק הבית מומלץ לעבוד רק עם חברת בדק בית מומלצת בדיקות שאותם בודקים הם: בדיקת שלד המבנה, ריצוף, תקרה, קירות, חלונות, דלתות, ציפויים וחיפויים. בדיקת איטום, צנרת, רטיבות, בדיקת קרינה, מפגעי בטיחות, בדיקת מערכת החשמל בבית, בדיקת מערכת הגז והתאמה למפרט טכני לדעת שהוא עומד בכל ההתקנים.

שירות בדק הבית יחסוך זמן טרחה וכסף וימזער נזקים עתידניים שלא ידענו עליהם, לכן, ביקורת מבנה לאיתור הליקויים בדירה או בבית יכולה למנוע עוגמת נפש עתידיות, אשר תמיד קורות מגילוי מאוחר של ליקויי הבנייה שיכולים להביא עימם הוצאות גבוהות בנוסף להוצאה שכבר הוצאתם על המשכנתא ועל קניית הבית.

במידת הצורך, הדו”ח ישמש לצורך פנייה לקבלן ויחד עם דרישה לביצוע התיקונים הנדרשים. כמו כן ישמש דו"ח בדק הבית במקרה של תביעה משפטית כנגד הקבלן. לסיכום אם אתם רוכשים דירת יד שניה או שאתם קונים דירה חדשה מקבלן, ביצוע של בדק בית ממש חובה ולא פחות מכך, אף אחד לא רוצה להיות במצב שבו הוא השקיע את כל כספו על דירה שיש בה כל כך הרבה ליקויים ובעיות. אל תוותרו על בדק בית בדיקה שתחסוך לכם זמן טרחה וכסף.

 

 

 

רכישת דירה נדל"ן למגורים נדל"ן בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד