י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מח"ש חוקרת • תיעוד קשה

מזעזע: המפגין החרדי דרש מהשוטר לעטות מסכה והוכה בעוצמה

למרות גל הביקורת ולמרות ההבטחות של הפוליטיקאים: שוב אלימות קשה מצד שוטרים כלפי מפגינים חרדים • בתיעודים שנחשפים בזה אחר זה נראים שוטרים מכים מפגינים חרדים שהגיעו להביע את מחאתם • המשטרה על התיעוד: ראוי שהטענות ייבדקו ע"י הגורמים המוסמכים

מזעזע: המפגין החרדי דרש מהשוטר לעטות מסכה והוכה בעוצמה
השוטר מכה את הצעיר החרדי צילום: לירן תמרי, מיינט ירושלים

מחאת החרדים כנגד הסגר שהוטל על השכונות החרדיות, הובילה לאלימות קשה מצד השוטרים כלפי המפגינים החרדים. בתיעודים שנחשפים בזה אחר זה, נראים שוטרים מכים מפגינים חרדים שהגיעו להביע את מחאתם.

במהלך ההפגנה שנערכה הלילה בצומת שמגר בבירה, תועדו השוטרים מכים מפגינים חרדים ללא כל סיבה הנראית לעין. באחד התיעודים אף נצפו שוטרים כאשר הם מונעים ממתנדבי ההצלה לגשת לפצועים שנפגעו במהלך המחאה. במהלך ההפגנה שנמשכה עד לשעות המאוחרות של הלילה, נעצרו עשרה בני אדם. 

בתיעוד מזעזע שנחשף הבוקר (ראשון), נראה אחד השוטרים חובט בעוצמה בפניו בשל מפגין חרדי, לאחר שזה שאל אותו מדוע הוא לא עוטה מסכה. בעקבות התיעוד המזעזע שמעלה ביקורת קשה על התנהלות המשטרה, פתחה המחלקה לחקירות שוטרים בבדיקת האירוע.

בתוך כך, בעקבות האלימות המשטרתית כנגד המוחים החרדים, בהפגנות שנערכו הלילה (מוצ"ש) בירושלים נגד הטלת הסגר על השכונות החרדיות - קורא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לפטר את ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן.

סמוטריץ' מתייחס למחאת ההמונים שנערכה הלילה בתל אביב, בה כמעט ולא נראתה אכיפה משטרתית, ביחס למחאות החרדים שם נראה כי המשטרה הפעילה יד קשה. "שמאלנים מפירים את ההנחיות בתל אביב ואנרכיסטים מנפצים שמשות והמשטרה לא נראית באופק. חרדים מפגינים נגד הסגר בירושלים והמשטרה משתוללת באלימות", כתב חבר הכנסת סמוטריץ' בצאת השבת.

אנו ב'בחדרי חרדים' נמנעים מלפרסם תגובות חלולות לתקשורת בנוגע לאלימות המשטרתית, ומצפים שיגיע הזמן כי הנציגים החרדים ינקטו במעשים.

ממשטרת ישראל נמסר:

במהלך מחאה שהתקיימה אמש בירושלים, החלו מאות מפגינים להפר את הסדר הציבורי במקום, להתפרע, ליידות אבנים, חפצים וביצים לעבר השוטרים, לחסום ציר תנועה ולהשליך מחסומי משטרה. כוחות המשטרה פעלו במקום נגד פורעי החוק ועצרו חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי.

ככל שעולות טענות כלפי מי מהשוטרים שפעלו במקום, מן ראוי שיבדקו ע״י הגורמים המוסמכים לכך כמקובל, ולכן המקרה יועבר מיוזמתנו לבדיקה בהתאם. נמשיך לאפשר קיומן של מחאות בגבולות החוק, אולם לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא והפרת בוטה של הסדר הציבורי בניגוד לחוק.

כזכור, על רקע ההסתה הגוברת כלפי הציבור החרדי, פתחנו מייל מיוחד בו תוכלו לדווח לנו על כל מקרה של פגיעה מכוונת על רקע חזותי, ואנו כאן נשתדל לעשות הכל ולהשמיע את הקול בכדי למגר את השנאה המשתוללת ברחובותינו.

כתובת המייל היא: [email protected] באם נתקלתם במקרה המצריך טיפול אנא השאירו את פרטי המקרה ופרטיכם בצירוף תיעוד של האירוע. ובעז"ה נעשה כמיטב יכולתנו.

ניתן גם לשלוח הודעת ווטסאפ למספר - 0583288642

אלימות משטרתית מחלקה לחקירת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד