י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ביהמ"ש יתחשב במצבו?

הרב שנפצע בפיגוע הירי הודה בהונאת מס וצפוי להיכלא

הרב גולדשטיין שנפצע בפיגוע ירי בחג הפסח בשנה שעברה בסאן דייגו, וזכה לתמיכה חזקה ברחבי ארצות הברית לאחר הפיגוע, כולל הנשיא דונלד טראמפ, שהזמין אותו לבית הלבן, הודה באשמות פדרליות בגין הונאת מס בהיקך מיליוני דולרים וצפוי להיכנס למאסר | עם זאת ביהמ"ש צפוי להתחשב במצבו הבריאותי ולהקל בעונשו

הרב שנפצע בפיגוע הירי הודה בהונאת מס וצפוי להיכלא
טראמפ והרב גולדשטיין צילום: אבי אוחיון / לע"מ

הרב ישראל גולדשטיין, שלפני כשנה נקטע חלק מכף ידו בפיגוע קטלני על ידי נאצי בבית הכנסת בפוואי סאן דייגו שבארה"ב, הואשם בעבירות הונאת מס.

הרב גולדשטיין בן ה-58, נפצע בפיגוע ירי בחג הפסח בשנה שעברה וזכה לתמיכה רחבה ברחבי ארצות הברית לאחר הפיגוע, כולל הנשיא דונלד טראמפ, שהזמין אותו לבית הלבן.

גולדשטיין, הודה באשמה בגין הונאת מס בשל תכנית בהיקף מיליוני דולרים של תרומות גדולות לבית חב"ד בסאן דייגו, אך לאחר מכן קיבלו חזרה את מרבית הכסף. הרב גולדשטיין שמר לעצמו חלק מהתרומה - 10 אחוז - ואז העביר את 90% הנותרים בחזרה לתורם, התורם קיבל פטור של 35 אחוז מס מערך הכסף אותו כביכול תרם. כך על פי מסמכי בית המשפט שפורסמו ביום שלישי בבית המשפט הפדרלי בסן דייגו.

יש לציין שמספר רב של עסקנים חרדים כולל אדמו"ר, היו מעורבים במקרים דומים, והם ישבו שנים רבות בכלא. כך שהצורה הזאת לא חדשה למעלימי מס ומבצעי הונאות.

ההונאות החלו כבר בשנת 2010, הרב גייס תרומות הונאה בהיקף של 6.2 מיליון דולר, מה שהביא להפסדי מס הכנסה של לפחות 1.5 מיליון דולר.

הרב אמור באוקטובר הקרוב לשמוע את גזר דינו שעל פי החוק אמור לעמוד על חמש שנות מאסר לכל היותר, אך ככל הנראה ביהמ"ש יתחשב במצבו הבריאותי ויקל עמו. חמישה אנשים נוספים צפויים להודות באשמה ביום שלישי בקשר למקרים הללו, אך שמם עדיין לא פורסם.

סאן דייגו הונאת מס הרב ישראל גולדשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד