כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
זה מה שהתכוונה שקד

נחשף: "הפיגועים" שגרם יאיר לפיד למדינת ישראל

לאחר פרסום הקלטה שבה איילת שקד מספרת על שר החוץ שעושה "פיגועים" חדשות לבקרים וראש הממשלה נאלץ לחלץ, מתפרסם שהמקרים נוגעים במדיניות ה"אין הפתעות" מול ארה"ב, הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים וההבטחה לירדן שלא תמומש

נחשף: "הפיגועים" שגרם יאיר לפיד למדינת ישראל
יאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הסערה סביב הקלטה של שרת הפנים איילת שקד ממשיכה לעורר סערה. אמש (חמישי) חשף ירון אברהם ב'חדשות 12' את "הפיגועים" שביצע שר החוץ יאיר לפיד, ואליהם התכוונה שקד בדבריה ועל "החילוץ" של ראש הממשלה נפתלי בנט.

"הפיגוע" הראשון עליו דיברה שקד, מדבר על מדיניות "אין הפתעות" מול ארה"ב. לפיד סיכם עם שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, על מדיניות "אין הפתעות" בנושא הגרעין האיראני, כפי שהאשים ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

בסביבתו של בנט פירשו את דבריו של לפיד כמו נתניהו, ובעקבות כך ראש הממשלה בנט נאלץ להבהיר בחודש יוני באזכרה לבנימין זאב הרצל, כי ישראל לא תפקיד את גורלה בפני אף ישות.

החבלה השנייה היא הסיפור סביב פתיחת הקונסוליה לפלסטינים בחסות ארצות הברית. יאיר לפיד נתן למזכיר המדינה האמריקני בלינקן, את הרושם שישראל לא תתעקש על סירובה להחזרת הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים - ושההתנגדות היא פוליטית, מחשש לפירוק הממשלה.

בעקבות כך, בנט היה צריך להסביר לביידן שלא כך הם פני הדברים. הוא הסביר לנשיא האמריקני שישראל לא מסכימה לפתיחת הקונסוליה בשום אופן, גם אחרי שיעבור תקציב המדינה בשבוע הבא.

"הפיגוע השלישי" לא דווח כלל והוא נחשף לראשונה אמש ב'חדשות 12'. מדובר בפגישה שקיים יאיר לפיד בירדן עם שר החוץ הירדני, שבו נתן אישור להכניס קוראן ירדני של המשפחה ההאשמית למסגד אל-אקצא בירושלים. בשל כך, בנט הסביר למלך ירדן שהוא לא מתכוון לקיים את הבקשה.

יאיר לפיד נפתלי בנט איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד