כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ככלות המהומות בלוד

פרטי הסולחה: החרדים והחילונים יתחשבו אחד בשני

לאחר מפגש הסולחה: ר"ע לוד מעדכן על פרטי המפגש עם ראשי הקהילה החרדית. בין הסיכומים: בני הקהילה לא יצעדו בסיום התפילה ברחוב הראשי, תינתן עדיפות לדרכים חלופיות בשבת ולא דרך השכונה | הקהילה מצרה על הפרסומים השקריים | נעשתה פנייה לתושבי שכונת אאורה לגלות רגישות כלפי החרדים

פרטי הסולחה: החרדים והחילונים יתחשבו אחד בשני
ר"ע אלעד ישראל פרוש, ר"ע לוד יאיר רביבו עם החסיד שהותקף בליל שבת לצד רב העיר לוד הרב שמעון ביטון צילום: באדיבות המצלם

לאחר מפגש הסולחה: ראש עיריית לוד יאיר רביבו פרסם בערב (שני) הודעה לתושבי שכונת גני איילון בעיר, בה הוא עדכן אותם על פרטי המפגש עם רבני וראשי הקהילה החרדית, לאחר המהומות בליל שבת בינו לבין בני קהילת ה'פרושים'.

עוד בנושא:
לוד: ילדים חרדים צעקו בשבת והשכנה הזמינה משטרה על זריקת אבנים
עימותים בין ר"ע לוד לחרדים: "החילונים ייצאו עם אלות"
מהומות השבת בלוד - סולחה בין החרדים ליאיר רביבו; מי המתווך?

"תושבי שכונת גני איילון היקרים", כתב ראש העיר, "מעדכן, בעקבות אירועי השבת האחרונה, נפגשתי אמש עם רב קהילת הפרושים הרב שלמה וולדנברג שליט"א, לגבי העימות ביני ובין המתפללים של הקהילה בצאתם מהתפילה (לציבור הכללי שלא מכיר מדובר במתפללים שבשבת לובשים בגד קאפטן עם פסים וכובע שטריימל)".

רביבו הציג את הנקודות שסוכמו:

א. בני הקהילה לא יצעדו בסיום התפילה ברחוב הראשי אלא יצעדו לבתים מתוך הבניינים האחוריים. בכך יפחת החיכוך בינם לבין רכבים שנוסעים בכביש יחד שבטי ישראל.

ב. אני אפנה לחברת וייז כדי שיתנו עדיפות לנסיעה בכביש 40 ומשם לרחוב הרב עובדיה כדי שמי שצריך להגיע למשל לשכונת גני יער ייסע מסביב ובכך תפחת משמעותית התנועה בשכונה בשבת (אגב, אנו מעדיפים שגם בימות השבוע יסעו פחות רכבים בשכונה כי העומס כבר מורגש ומי שלא גר יכול בהחלט להמשיך על כביש 40).

ג. הקהילה מצרה על הפרסומים השקריים לפיהם תקפתי אברך והפלתי את השטריימל שלו. בישיבה נכח האברך והתנצל בפניי על הוצאת שם רע על דבר שלא היה ולא נברא. קיבלתי ההתנצלות וביקשתי לפרסמה ברבים.

ד. אני אפנה לתושבי שכונת אאורה לגלות רגישות על שכנות בסמוך לקהילה חרדית גדולה. כפי שאני מבקש לא לצעוק שעבאס כך הם מצפים שלא תופעל בשבת מוסיקה, מנגלים או טלויזיות במרפסות הפונות לביתם. אנו נשתדל לקיים מפגשי הידברות כדי שכל מחלוקת שתעלה תידון בנועם.

ראש העיר ציין כי "רב העיר היקר הרה"ג שמעון מאיר ביטון שליט"א שנכח בפגישה יפעל לקירוב לבבות בין כלל התושבים כפי שעשה בהצלחה גדולה במשך 25 שנה בשכונת גני יער".

רביבו גם הודה "לראש עיריית אלעד ידידי ישראל פרוש שתיווך את הפגישה ופעל להצלחתה".

לדבריו, "כפי שהושג סיכום עם קהילת הפרושים בכוונתי להגיע להידברות עם קהילות נוספות כדי שהשלום והאחווה ישררו בשכונת גני איילון שהיא שכונה יפה ומטופחת ורוצים שהיא תהווה מודל מוצלח בע"ה לחיים משותפים".

"ואסיים בתפילתו של רבי אלימלך מליז'נסק שאני מבקש מכל אחד מכולנו לקרוא אותה כמה פעמים ולנסות ליישם אותה בע"ה - 'אַדְּרַבָּה, תֵּן בְּלִבֵּנוּ שֶׁנִּרְאֶה כָּל אֶחָד מַעֲלַת חֲבֵרֵינוּ וְלא חֶסְרונָם, וְשֶׁנְּדַבֵּר כָּל אֶחָד אֶת חֲבֵרו בַּדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר וְהָרָצוּי לְפָנֶיךָ, וְאַל יַעֲלֶה שׁוּם שנְאָה מֵאֶחָד עַל חֲבֵרו חָלִילָה וּתְחַזֵּק הִתְקַשְּׁרוּתֵנוּ בְּאַהֲבָה אֵלֶיךָ, כַּאֲשֶׁר גָּלוּי וְיָדוּעַ לְפָנֶיך, שֶׁיְּהֵא הַכּל נַחַת רוּחַ אֵלֶיךָ'", לשון הודעת ראש העיר.

יאיר רביבו ישראל פרוש הרב שמעון ביטון יחסי חרדים חילונים לוד סולחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד