כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תיעוד ממצלמות השוטרים

תקיפת השוטר במאה שערים - 'נקמה' על מעצר החשוד בהשחתת לוח הזיכרון

פחות מיממה לאחר הפרסום ב'בחדרי' אודות מעצרו של חרדי קיצוני, החשוד בהשחתת לוח הזיכרון להרוגי אסון מירון, תקפו היום חרדים קיצוניים את השוטר הקהילתי של שכונת מאה שערים | לפי המשטרה, התקיפה תוכננה בקפידה במטרה "לנקום" את מעצר החשוד • כל הפרטים והתיעוד

תקיפת השוטר במאה שערים - 'נקמה' על מעצר החשוד בהשחתת לוח הזיכרון
מעצר חרדים במאה שערים צילום: ישי ירושלמי

תקיפת השוטר הקהילתי ע"י קיצוניים בשכונת מאה שערים בירושלים, הגיעה כנקמה על מעצרו של החשוד בהשחתת לוח הזכירון להרוגי האסון במירון, אשר פורסם אתמול לראשונה ב'בחדרי חרדים'. כך מסרה הערב (שלישי) המשטרה.

כפי שדווח מוקדם יותר, כוחות גדולים של משטרה נכנסו ללב השכונה במטרה לעצור את החשודים בתקיפת השוטר ואזרח נוסף. כניסת הכוחות הובילה לעימותים קשים וטענות הדדיות לאלימות בלתי מידתית. שני תושבי השכונה נעצרו לחקירה. כעת, מפרסמת המשטרה את תיעוד העימותים כפי שנקלטו במצלמות השוטרים.

לפי הודעת המשטרה, במהלך פעילות הכוחות היום בשכונת מאה שערים, בעקבות תקיפתם של שוטר ואזרח, הושלכו לעבר הכוחות אבנים, בקבוקים ושולחן שנפל מרחק קצר מראשו של שוטר. במהלך הפעילות נפצעו מספר שוטרים, בהם שוטרת שנפגעה בראשה ונזקקה לקבלת טיפול רפואי. נעצרו שני חשודים ביידוי אבנים.

היום בשעות הצהריים, כך אומרים במשטרה,  נכנס השוטר הקהילתי של שכונת מאה שערים לבצע פעילות קהילתית שגרתית. עם כניסתו לשכונה, הותקף השוטר על ידי פורעי חוק באבנים, ברזלים וחפצים שונים ותוך כדי תקיפתו הועפה כיפתו ומשקפיו והוא חילץ את עצמו מהשכונה תוך שהזעיק כוחות משטרה נוספים. עוד במהלך היום, הותקף על ידי עשרות פורעי חוק בשכונה אזרח שנכנס אליה לצורך עבודתו. האזרח נמלט מרכבו וניצל מפגיעה בו.

התקיפה, כך מתברר, תוכננה בצורה מוקפדת ובוצעה בפועל ע"י קיצוניים שביקשו "לנקום" את מעצרו של תושב השכונה כבן 23, אשר לפי החשד ביצע את ההשחתה יחד עם כמה חשודים אחרים. במהלך החודשים האחרונים הפעיל מחוז ירושלים מאמצים רבים במטרה להגיע למשחיתים. לפי הערכות צפויים מעצרים נוספים.

מהמשטרה נמסר כי בעקבות הפגיעה בשוטר וניסיון הפגיעה באזרח, נכנסו כוחות משטרה מתוגברים לשכונה. ‏גם הכוח שנכנס הותקף על ידי עשרות רבות של מתפרעים שיידו לעברם אבנים וחפצים נוספים ובשל כך נאלצו להשתמש בכוח ואמצעים לפיזור הפרות סדר תוך הדיפת המתפרעים שניסו לסכל את פעילות המשטרה ואת מעצרם של שני חשודים ביידוי האבנים לעבר השוטרים.

במהלך פעילות המשטרה במקום, נפגעה שוטרת בראשה ופונתה לטיפול רפואי. בנוסף, נפגעו מספר שוטרים מחפצים שהושלכו לעברם. "משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד אלימות פסולה וחמורה שתופנה כלפי אזרחים או שוטרים ותפעל למצות את הדין עם המעורבים בהתפרעויות האלימות", נמסר מהמשטרה.

מאה שערים עימותים תקיפה אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד