י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
חשש מנקמה מעזה

נמשכת הדריכות בדרום: צה"ל גייס אנשי מילואים

צה"ל יגייס כ-100 משרתי מילואים לטובת הכוננות בעוטף עזה | המצרים ממשיכים לפעול להנמכת הלהבות, אך במערכת הביטחון חוששים כי ארגון הג'יהאד האסלאמי נחוש לנקום את מעצר הבכיר בג'נין | גם הבוקר, צירים רבים בעוטף עזה חסומים מחשש לירי צלפים או נ"ט

נמשכת הדריכות בדרום: צה"ל גייס אנשי מילואים
חיילים חוסמים כביש בעוטף עזה צילום: פלאש 90

צה"ל החליט הבוקר (רביעי) לגייס כ-100 אנשי מילואים לטובת תגבור היישובים בעוטף עזה. זאת, בהתאם להערכת מצב שנערכה על רקע הדריכות הגבוהה בדרום. בנוסף, יבוצע גיוס נקודתי של מספר רבש"צים (רכזי ביטחון שוטפים) בעוטף עזה לסיוע זמני בבידוד המרחב. היקף סך התגבור הסדיר הוא כ-3 פלוגות שנועדו לתגבר את היישובים הסמוכים לגדר - כחלק מההיערכות לאפשרות של הסלמה.

גם הבוקר, למעלה מיממה לאחר מעצרו של ראש הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון בסאם א-סעדי, הכוננות בדרום נמשכת. חלק מהתושבים הביעו את זעמם  על "הרפיסות", כלשונם, מול ארגון הטרור, זאת בגלל מעצרו של פעיל בודד. ביישובי עוטף עזה חוששים כי הדבר יהווה תקדים - וכל תקרית ביהודה ושומרון תחל להשפיע על באופן ישיר גם עליהם.

אמש, בתום הערכת מצב שקיימו בצה"ל יחד עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, הוחלט לשמר את הכוננות וההגבלות שהוטלו באזור, מחשש לירי נ"ט או צליפה מהרצועה. בצה"ל חוששים כי פעילי הג'יהאד האסלאמי ינסו לפגוע בכוחות על גדר המערכת - ועל כן חידדו את ההנחיות  ללוחמים. גורמים במערכת הביטחון העריכו כי המתיחות עשויה להישאר גם בימים הקרובים. במקביל, גורמים מצריים פועלים גם הבוקר מאחורי הקלעים בניסיון לעצור את ההסלמה, אך הערכה היא כי בארגון הג'יהאד נחושים לנקום את מעצר הבכיר.

עוד בנושא:

אתמול, כזכור, העלה צה"ל כוננות בדרום הארץ, מחשש להסלמה מול ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. זאת לאחר מעצרו של ראש הארגון ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי, במהלך מבצע מיוחד במחנה הפליטים בג'נין. במהלך הפעילות נהרג מחבל שפתח באש לעבר הכוחות.

בשל החשש מהסלמה, הורה צה"ל לסגור צירים רבים בעוטף עזה. במקביל, נסגרה תחנת הרכבת בשדרות ותנועת הרכבות בין אשקלון לנתיבות הופסקה לחלוטין. החשש במערכת הביטחון הוא מירי נ"ט או צלפים מהרצועה, או לחלופין שיגור רקטות לשטח ישראל.

בסאם א-סעדי בחדר החקירות

"המדיניות שלנו ברורה", אמר אתמול שר הביטחון, בני גנץ, במהלך סיור באוגדת אי"וש. "מי שרוצה לעבוד ולחיות בשכנות טובה – יקבל יד מושטת. ביד השנייה אנחנו נפגע בכל מי שמבקש לפגוע באזרחי ישראל ולחולל טרור".

גנץ הוסיף כי "צה"ל, שב"כ ומג"ב ימשיכו בפעילות המבצעית, עם כל הכלים ובכל הזירות. כל איום על אזרחי ישראל יענה בתגובה עוצמתית ואנו כמובן ניערך לכל תרחיש. מתוך אותה תפיסה בדיוק, אנחנו מתקדמים גם בעבודות על מכשול התפר ומתאימים את תפיסת ההפעלה כל הזמן, בכדי להגן על העורף האזרחי וגם להרחיב את המעגלים הכלכליים בנינו ובין הפלסטינים מתוך אינטרס משותף של שגשוג ויציבות".

עוטף עזה מתיחות בדרום ג'יהאד איסלמי מילואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד