י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
69 ימים לבחירות

עמית סגל על הסקרים: קשה מאוד להסיק מסקנות

69 ימים לבחירות ועם תום עונת הפריימריז בארבע המפלגות שקיימו בחירות דמוקרטיות פורסמו אמש ארבעה סקרים שהציגו תרחישים שונים | עמית סגל טוען כי דווקא בגלל התוצאות השונות קשה להסיק מסקנות 

עמית סגל על הסקרים: קשה מאוד להסיק מסקנות
עמית סגל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרשן הפוליטי עמית סגל, מתייחס לארבעת הסקרים שהתפרסמו אמש (רביעי) ואומר כי קשה מאוד להסיק מסקנות על סמך ארבעה סקרים שבהם פערים אדירים כל כך: סמוטריץ בין 0-7 וכל מה שבאמצע, בן גביר בין 5-9.

לדבריו, ההנחה הסבירה תהיה שסמוטריץ' יעבור בקלות יחסית: ראשית, הוא עובר בשלושה מ-4 הסקרים. ושנית, הוא ישריין את שיקלי ו/או סעדה ויבנה על פרישתה הסבירה של איילת שקד מהמירוץ.

עוד בנושא:

סקרים מפתיעים: בן גביר חזק משמעותית ויציב מסמוטריץ' שמסתכן

בן גביר משאיר את ההצעה: "עדיין בתוקף"

אז מה כן אפשר להסיק?, טוען סגל, שהתקוות של סמוטריץ' לעסקה לא שוויונית מתפוגגות. אין ולו סקר אחד בחודש האחרון שמעניק ביסוס מספרי לדרישה שלו לרוב מוחלט ברשימה.

בן גביר וסמוטריץ | צילום: פלאש 90.

למעשה, המשימה של נתניהו כעת היא לרסן את התיאבון של בן גביר ולכנס אותו לעבר ההצעה של האחרון מאתמול, שהוא בוודאי כבר מתחרט עליה: ריצ'רץ' כשסמוטריץ' ראשון.

ומעל הכל מרחפת השאלה: האם ריצה ביחד לא מגלחת חצי מנדט יקר מבלוק נתניהו שעשוי להפסיד עבורו את הבחירות? בכל הסקרים לא נראה שיש מצביעים כאלה, אבל אלו מספרים קטנים מכדי להסיק.

בכל מקרה כשבימין מייחלים לאיחוד ובשמאל מתפללים לפילוג שם, כדאי להזכיר לכל הצדדים שכדאי להיזהר במה שאתה מאחל לעצמך כי הוא עלול להתגשם. 

לסיום אומר סגל, עם כל הכבוד לסמוטריץ' ובן גביר, אירוע הבחירות מתרחש עכשיו במגזר הערבי. האם תהיינה שם שתי מפלגות או שלוש? ומה יהיה שיעור ההצבעה? רואים בסקרים מתחילת הבחירות שגודל גוש נתניהו הוא פונקציה כמעט בלעדית (והפוכה) של הנעשה במגזר.

עמית סגל בחירות לכנסת ה-25 סקרים איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד