ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
והדרישה השנויה במחלוקת

דיווח: סמוטריץ ודרעי נפגשו - על מה שוחחו

אף תיק עדיין לא סוגר ובין ראשי הסיעות מתנהלות שיחות תיאום וסיכומים משותפים. דרעי וסמוטריץ נפגשו ודנו בדבר נטילת תיק האוצר | וגם, הדרישה לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות

דיווח: סמוטריץ ודרעי נפגשו - על מה שוחחו
אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

היום (רביעי) תתקיים פגישת משא ומתן ראשונה בין ראשי סיעות הקואליציה המסתמנת לצוותי המו"מ של הליכוד כשמקביל יחל נשיא המדינה יצחק הרצוג לקבל בבית הנשיא את נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת ה-25 לשם התייעצות עצם בדבר המועמד שעליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה, כאשר נתניהו מחזיק ב-64 ממליצים לעומת יאיר לפיד יזכה ב-28 ממליצים בלבד. 

בינתיים, אף תיק אינו סגור ובפגישה שהתקיימה בין יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' לבין יו"ר ש"ס, אריה דרעי, חזר סמוטריץ' על דרישתו לקבל את תיק האוצר או תיק ביטחון, אבל אמר לדרעי כי הוא מקבל את העובדה שהוא "מקדים" אותו באוצר, כלומר אם דרעי רוצה את האוצר סמוטריץ' מוכן לוותר. אבל כמובן שסמוטריץ' עדיין ימשיך לדרוש את תיק הביטחון. כך מדווח הפרשן הפוליטי רביב דרוקר ב'ערוץ 13'.

עוד בנושא:

מי צריך להיות שר האוצר הבא? הגולשים הכריעו

האינטרס המשותף של נתניהו ודרעי והמטרה האמיתית של סמוטריץ // פרשנות

מבוזה ומושפל: רוב סיעות האופוזיציה לא ימליצו על ראש הממשלה

לקראת הסכם מהיר? בציונות הדתית מסכימים לפשרה

כעת המצב הוא שנתניהו רוצה לתת לדרעי את האוצר, סמוטריץ' מוותר לו, ודרעי עצמו מוצא עצמו מפחד להיות בעמדת "האיש הרע", זה שעלול בסבירות גבוהה להתעמת עם כל המגזרים שתמיד היה יכול לדרוש בשמם. כשר אוצר, הוא יהיה חייב להגיד להם מעת לעת "לא".

בתוך כך, דווח ב'ערוץ 13' כי יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' והמפלגות החרדיות דורשים מראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו במשא ומתן הקואליציוני לשנות את חוק השבות ולבטל את סעיף הנכד, שקובע כי גם אדם שהוא דור שלישי ליהודי יוכל לעלות לישראל. רבים מהאנשים שהם דור שלישי הם לא-יהודים לפי ההלכה, וזו הסיבה שהמפלגות הדתיות והחרדיות פועלות לשינוי החוק.

משרד האוצר שר האוצר בצלאל סמוטריץ חוק השבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד