י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נפש בריאה בגוף בריא

נמצא התרגיל שיעשה אתכם גם רזים וגם שמחים

אם אתם כבר עושים ספורט - כדאי שתעשו אותו אפקטיבי, ומה יותר טוב מתרגיל מעולה שעושה אתכם גם רזים, גם חזקים וגם שמחים? הכירו אותו וצאו לדרך

נמצא התרגיל שיעשה אתכם גם רזים וגם שמחים
ספורט צילום: pixabay

ורק ממשפט אחד, בתוך 45 דקות של שיעור כושר, אני הופכת לאחוזת אימה: פלאנק. למה כולנו פוחדים ממנו? אולי ככל שאנחנו יותר רופסים ונטולי כוח, כך אנחנו יותר שונאים פלאנקים. אז בואו נדבר עליהם. פלאנק הוא תרגיל בטן סטטי, תרגיל כוח בו הגוף נישא על הזרועות, על המרפקים וקצות אצבעות הרגליים. כמובן שיש גרסאות שונות לפלאנק, כמו הפוך, צד, וכו'.

המטרה של הפלאנק היא לחזק את שרירי הבטן, הגב והכתפיים. מי שלא עשה הרבה זמן ספורט, ירעד בגופו ויתקשה להחזיק מעמד במנח הפלאנק.

אם אתם נופלים מהפלאנק אחרי כמה שניות, השריר הרחב בטני שלכם מאוד חלש. אוכל להרגיע אתכם כי תוך זמן קצר מאז שתתחילו לעשות כושר, תחזיקו מעמד יותר.

בעיקרון לשם ההתחלה מומלץ להתחיל לעלות למנח פלאנק ולהישאר בו 10 שניות. יום למחרת למשוך 20 שניות, וכן הלאה להתייצב על סטים של 30 שניות ומשם לעלות לדקה, והמהדרים, שתי דקות. ככל שתתחזקו תוכלו להעלות את הזמן אף לחמש דקות.

לא נעים לי לעשות לכם חלושעס, אבל לפי ספר השיאים של גינס, השיא העולמי במנח הפלאנק עומד כיום על 8 שעות, ודקה אחת. זהו שיא שנקבע ב-14 במאי 2016 על ידי מאו ווידונג בסין.

תשאלו, ובצדק, מה ההבדל בין פלאנק לתרגיל בטן כמו כפיפות? ובכן, הפלאנק נוגע באזורים רבים של הגוף, וגורם לשריפת קלוריות הרבה יותר רחבה, ובגלל עוצמתו, הוא מסייע לשריפת קלוריות גם בזמן שהגוף נח. הוא משפר מאוד את היציבה, מגביר את קצב חילוף החומרים, משפר גמישות, ואפילו הופך אתכם לשמחים יותר. איך? לתרגילי פלאנק יש השפעה על העצבים שלנו. כאשר אנחנו לא מתאמנים, השרירים שלנו מתכווצים, מה שגורם לתחושת מתח באיברי הגוף. כשמרפים אותם על ידי אימונים, הלחץ הפיזי פג, מצב הרוח עולה פלאים. כמובן שיש גם את האנדרופינים שמשתחררים ומסייעים לתחושת שמחה.

אז יאללה, יורדים לפלאנק?

כושר מכון כושר ספורט פלאנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד