ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מאבק ההדרה: קול ברמה מציגים אישה בפרונט

מחר יתקיים דיון על גובה הפיצויים שרדיו קול ברמה נדרש לשלם, בעקבות פסק הדין על הדרת נשים. כחלק ממאבק תדמיתי שמנהלים אנשי הרדיו, התפרסם וידאו בו נראית סמנכ"לית השיווק ברדיו, כשהיא מצולמת באולפן ומעבירה מסר בנושא

מאבק ההדרה: קול ברמה מציגים אישה בפרונט
pixabay

מחר, יום חמישי, יתקיים דיון על גובה הפיצויים שרדיו קול ברמה נדרש לשלם, בעקבות פסק הדין על הדרת נשים שהתקיים בעניינו ועמד על סך של מיליון שקלים.

סיפור העתירה החל בשנת 2012, לאחר שנפתחו הליכים מצד הרשות השנייה נגד התחנה. כעבור שנתיים אושרה התביעה, ונקבע כי מדיניות התחנה מהווה אפליה פסולה ש"פוגעת בציבור הנשים בכללותו ומעבירה מסר שלילי באשר למעמדן של נשים בחברה". השופטת דפנה ברק־ארז הדגישה בפסק דין שגם איסור הלכתי לא יכול להצדיק פגיעה בליבת הזכות לשוויון.

כאמור, מחר יתקיים דיון בערעור שהוגש על גובה הסכום.

כחלק ממאבק תדמיתי שמנהלים אנשי הרדיו, התפרסם היום וידאו בו נראית סמנכ"לית השיווק ברדיו, אושרת מועלם, כשהיא מצולמת באולפן ומשדרת מסר:

"יום חמישי הוא יום גורלי בשבילי. יום בו החליט ארגון קולך, הרחוק מאוד מהשקפת העולם שלי, של המשפחה שלי, ושל החברה החרדית ממנה אני באה, להמשיך במאבק הקנאי שלו נגד הבית השני שלי בעשור האחרון, רדיו קול ברמה. ואם תשאלו על מה ולמה? על זה שלשיטתו המעוותת, הרדיו מדיר נשים. והעובדות בפועל? כנראה לא ממש מעניינות אותם".

מועלם מוסיפה, "אם רק מסתכלים על לוח המשדרים של התחנה, מגלים כי לא פחות מחמש עשרה נשים ובהן נשות תקשורת, רבניות, מטפלות ומומחיות בשלל נושאים, משמשות כמגישות תוכניות, פינות, ומשדרים מיוחדים. אין שעה ברדיו קול ברמה, שאישה מנועה לעלות לשידור, הן כמאזינה והן כמרואיינת, ארגון קולך לא מתעניין ממש במיזם המיוחד "ואת עלית על כולנה", בו אנו יוזמים, מפיקים, עשרות אירועי פנאי, נופש, תרבות לנשים חרדיות. ומדוע שיתעניין? הם הרי רואים בעולמנו, באורח חיינו, חושך תרבותי ישן ומיושן, וממנים עצמם לרובין הוד, כאילו באים להציל את עצמנו מעצמנו".

"אני, שעובדת בקול ברמה מאז הקמתו, מילאתי בו שלל תפקידים עד התפקיד הנוכחי כסמנכ"ל שיווק וכחברת הנהלה, וכל זה בלי שפעם אחת לכל אורך השנים הרגשתי מודרת או נפגעת. מי יכול לקרוא תיגר על מקום כזה שמשקיע בשנה מאות אלפי שקלים וזמן שידור למיזמים שכל מטרתם לדאוג לקידומן של נשים חרדיות, אם זה במאבק בעושק הגננות, בשכר הנמוך של עובדות הייטק, תוכניות בריאות המיועדות לאישה החרדית, והכל מתוך כבוד והתאמה לאורח החיים שלה, זה לא סוד, אין כמו אישה כדי לדעת מה היא מרגישה. אני וחברותיי הנשים ברדיו קול ברמה, המשמשות אף הן בתפקידי מפתח, לא מרגישות מופלות, לא מודרות, ולא נפגעות. אנחנו מרגישות שותפות, מובילות, מקדמות ומתקדמות. ושום ארגון ושום קול צעקני ככל שיהיה, לא יצליח לשנות זאת".

 

 

קול ברמה רדיו קול ברמה הדרת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד