כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הציוץ חשף

ההוראה שהנחית נתניהו על כתב החדשות

הציוץ חשף: ראש הממשלה נתניהו הוא שהורה לכתב המהדורה המרכזית לפרסם ציטוטים ספציפיים מחדרי החקירות • כל הפרטים

ההוראה שהנחית נתניהו על כתב החדשות
נתניהו צילום: אהרון קרון / פלאש 90

אמש (ראשון) פרסם גיא פלג, כתב ערוץ החדשות הנצפה ביותר בישראל, חלקים מתוך העדויות של ראש הסגל של נתניהו לשעבר, גיל שפר, בחדרי החקירות.

אלא, שדיון שהתקיים אתמול בטוויטר בעקבות החשיפה מלמד כי מה שהיה אחראי להדלפת החומרים, או עכ"פ להחלטה לפרסמם - הוא לא אחר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך על פי עדות הכתב עצמו (להלן).

אחד הציטוטים שהובאו אמש מעדותו של שפר היה זה: "לשאלתך (החוקר י.א) לגבי התדירות, אני משיב שמדובר במשהו ספורדי, מדי פעם".

"רציתי להסביר לך שכל נושא עישון הסיגרים גורם לסתימה במערות האף ולסינוסים, וזה גרם לכך שנתניהו היה צורך באופן קבוע משאפים של אוטריווין, ובהמשך תרסיסים של מי מלח על מנת לשחרר את הלחץ שנותר במצח ובאף".

גורם לסתימה במערות האף. קרדיט: צילום מסך, החדשות

לאחר פרסום הציטוט הנ"ל במהדורה אמש, התבדחו רבים ברשתות החברתיות על ההתעסקות בזוטות. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לעג לכתב "החדשות" גיא פלג, והעלה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו את צילום המסך הנ"ל, תוך שכתב: "על זה הוציאו רבע מיליארד ש״ח בחקירות נגדי? גיא פלג וחדשות 12 בשיא חדש של פייק ניוז. תחרות צמודה בדרך לתואר הפייק ניוז השבועי!".

אלא שאז הפתיע פלג וכתב בתגובה לציוץ של ראש הממשלה, ושל מאות גולשים שלעגו לו ברשת, את הדברים הבאים: "מר נתניהו בוא נגיד את האמת פעם אחת. אתה זה שביקשת שנכניס את הציטוט הזה מהחקירה של שפר".

תוכן הציוץ מעורר תמיהה הן על ראש הממשלה נתניהו, שכביכול הכתיב לכתב איזה ציטוטים להביא; והן על פלג עצמו, שנשמע להוראת נתניהו משל היה עורך החדשות של הערוץ.

העיתונאי אבישי גרינצייג, כתב המשפט של 'מעריב', צייץ בתגובה לדבריו של פלג: "לא הבנתי למה ההסבר שלך אמור להועיל פה. אין שום עניין ציבורי בקשקוש על המשאף. כלום. התירוץ שלך הוא 'נתניהו ביקש שאכניס את זה לכתבה, אז הכנסתי'. זה נימוק הזוי".

בנימין נתניהו גיא פלג המהדורה המרכזית טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד