ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"נשבר השיא האישי שלי" • בלעדי

שפל וגאות: מראות מרהיבים מ'הזוהר הצפוני'

תיעוד מיוחד ממסע מרהיב ועוצר נשימה של הצלם החרדי הוותיק אריאל רבינסקי • 'בחדרי' ילווה את המסע בתמונות ובתיעודים מרהיבים ממדינות אירופה השונות, מסע שייערך עשרה ימים • לפניכם תיעוד מהפרק השישי במסע - בּוּדֶה, נורווגיה

חוויה יוצאת דופן. העיר בודה צילום: אריאל רבינסקי

'בחדרי חרדים' בתיעוד מיוחד ממסע מרהיב ועוצר נשימה של הצלם החרדי הוותיק אריאל רבינסקי. 'בחדרי חרדים' ילווה את המסע בתמונות ובתיעודים מרהיבים ממדינות אירופה השונות, מסע שייערך עשרה ימים. לפניכם תיעוד מהפרק השישי במסע - כפר הדייגים בּוּדֶה, נורווגיה.

ממשיכים לחלק השישי. מנורוויק שבמחוז נורדלנד עושה הצלם רבינסקי את דרכו דרומה לכיוון כפר הדייגים 'בּוּדֶה', הממוקם מצפון לחוג הארקטי ומתחת למעגל הזוהר הצפוני, לכן הכפר נהנה ממראות מרהיבים של הזוהר הצפוני.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר רבינסקי: "גמענו 350 ק״מ שנמרחו על פני 14 שעות". לדבריו, "יחסי היום והלילה משתנים ככל שיורדים דרומה. השקיעה פה היא בשעה 10:56 והזריחה בשעה 3:24. כלומר ארבע וחצי שעות של לילה. זאת לעומת העיר טרומסה שבצפון - שם ההפרש בין השקיעה לזריחה הנו כשעה בלבד".

עוד מספר רבינסקי: "עצרנו הרבה לגיחות רגליות וחצינו רגלית 2 גשרים שצופים לנוף מדהים מעל הפיורדים. אורך ממוצע של גשר כזה הנו כ-1.5 ק״מ. השוני בנסיעה הפעם היה בכך שהכביש לא היה במפלס המים אלא סלול על ההרים התוחמים את הפיורד. נצלנו את יתרון הגובה להרבה צילומים ולא היה צורך להשתמש במצלמת הרחפן".

הדובדבן שבקצפת מבחינת רבינסקי היא המופע הנדיר של הטבע שהתברכה בו העיר בודה. "בואכה בודה קיימת תופעת טבע מדהימה, גאות ושפל מפיורד לפיורד. ״סאלט סטראומן- גשר המערבולות״. תופעת הגאות או השפל מתקיימת אחת ל-6 שעות".

"ביקרנו במקום בשעה 4 אחה"צ כדי לצפות בשפל וחזרנו בשעה 10 בלילה שוב על מנת להספיק לצפות בגאות. היה מדהים לראות את המים משנים את כיוון הנסיעה", הוא אומר. "תוך כדי תנועת המים, נוצרות מערבולות חזקות וטקסטורות מעניינות על פני המים למתבונן מהגשר שמעל. בינתיים נשבר השיא האישי שלי - כבר 9 ימים שלא נתקלתי בדובר עברית. זה לא קרה לי באף מקום שביקרתי בו".

בפרקים הקודמים >>

צפו בפרק הראשון במסע - איי צפון סקנדינביה

צפו בפרק השני במסע - איי ווסטרולן המרהיבים

צפו בפרק השלישי במסע - מאיי לופוטן למחוז טרומסה

צפו בפרק הרביעי - סיור מתועד בשני חלקי העיר טרומסה

צפו בפרק החמישי במסע - נורוויק, מחוז נורדלנד

אריאל רבינסקי צפון נורווגיה בודה הזוהר הצפוני שפל וגאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!