י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מהם סוגי הספורט המומלצים לאירובי?

שחייה, הליכה מהירה, קפיצה על חבל ורכיבה על אופניים מאפשרים לכם לבצע פעילות אירובית אפקטיבית ומהנה. רוצים להתחיל ולא יודעים מאיפה? המאמר הבא בשבילכם

מהם סוגי הספורט המומלצים לאירובי?
קורס שחיה צילום: pexels

כל פעילות שכוללת מאמץ גופני שמפעיל קבוצת שרירים גדולה לזמן ממושך נכללת תחת הקטגוריה של אירובי. בין היתר, זו פעילות שמעלה את צריכת החמצן בגוף ומגבירה את קצב הלב כדי לספק חמצן שדרוש לשרירים. לשם השוואה, בפעילות הפוכה ואנאירובית הדגש הוא על פעילות השרירים בעצימות גבוהה ולזמן קצר – תוך שימוש מינימאלי בחמצן.

אז מהם סוגי הספורט המומלצים לאירובי? הנה כמה הצעות:

  1. שחייה

שחייה היא ככל הנראה פעילות האירובי האופטימלית. זו פעילות שבה לא מזיעים, היא עובדת על כל השרירים החשובים של הגוף ואותה אפשר לבצע בקלות גם על רקע כאבי גב, צוואר וברכיים. בטווח הארוך, שיעורי שחייה למבוגרים מחטבים את הגוף ועוזרים להיפטר ממשקל עודף תוך שהם מחזקים את כל האזורים הקריטיים לשמירה על איכות חיים.

התנאי היחיד ליהנות מיתרונות השחייה כפעילות אירובית היא לבצע את התנועות בצורה נכונה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, התקדמות במים לא מספיקה כדי לשחות כמו שצריך ותמיד כדאי לקבל כמה שיעורים בשביל למנוע דלקות מפרקים ועומס מיותר על השרירים.

  1. הליכה מהירה

הליכה מהירה היא פעילות אירובי נגישה וקלה שאפשר לעשות בכל רגע נתון ובלי הכנה מוקדמת. הליכה עובדת בעיקר על הנשימה ועל שרירי הרגליים, היא מערבת את מערכות הלב וכלי הדם כדי לספק אנרגיה להפעלת קבוצה גדולה של שרירים ואף מורידה את הסיכון לסוכרת.

הליכה כדאי לבצע בשעות נוחות ועם נעליים מתאימות. במידה וקיימת התלבטות לגבי התנאים האידיאליים להליכה, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע ובהם רופאי משפחה ואורטופדים.

  1. קפיצה בחבל

קפיצה בחבל היא פעילות גופנית שלא תמיד מקבלת את הכבוד שמגיע לה. מלבד ההנאה שמלווה פעילות כזו, חשוב לציין שמדובר על אחת הדרכים הכי אפקטיביות שקיימות לשיפור סיבולת לב וריאה. בעזרת קפיצה בחבל אפשר גם להפחית סיכון למחלות לב וכלי דם, להוריד לחץ דם במנוחה ולשרוף המון קלוריות.

קפיצה בחבל כדאי לבצע באזור ממוזג ומקורה על מנת למנוע הזעת יתר. כמו כן, גם פה מדובר על פעילות שדורשת שימוש בנעליים מתאימות שמעניקות תמיכה אורוטפדית מלאה לחלקים שונים של הגב והצוואר.

  1. רכיבה על אופניים

רכיבה על אופניים היא לא רק פעילות גופנית אלא גם הזדמנות לבילוי משפחתי. מה שהיה פעם נחלתם של בודדים הפך לפעילות מבוקשת, שזמינה עבור גברים ונשים בגילאים שונים ומתאימה מאוד גם לבני הגיל השלישי.

המגבלה היחידה ברכיבה על אופניים היא שצריך לקנות אותם. זה אמנם כרוך בהוצאה כספית לא מבוטלת, אבל היתרון הוא שיש מבצעים שכוללים גם ביגוד מתאים.

אירובי שיעור שחיה אופניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד