י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"תקדים חמור, כמו בסדום"

סגה"ש ליצמן מותקף: ביהדות התורה מגבים

חברי הכנסת של יהדות התורה מגבים את השר ליצמן ותוקפים נחרצות את טענות המשטרה • "מדובר בתקדים חמור, כמו בסדום" • ש"ס: "בטוחים כי חפותו תוכח והצדק יצא לאור במהרה" • סמוטריץ': "דה-לגיטימציה להתערבות נבחרי ציבור"

סגה"ש ליצמן מותקף: ביהדות התורה מגבים
מתקפה חריפה. חברי 'יהדות התורה' צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בעקבות פרסום החלטת המשטרה נגד סגן השר ליצמן בחשד שפעל לכאורה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם של גורמי מקצוע במשרד הבריאות הכפופים לו, חברי הכנסת של יהדות התורה מגבים את השר ליצמן ותוקפים נחרצות את ההחלטה. גם במפלגת ש"ס מגבים את ליצמן.

ממפלגת ש"ס נאמר לפני שעה קלה (שלישי) כי "תנועת ש״ס מחזקת את ידיו של סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן. שליח ציבור נאמן העוסק בצרכי ציבור באמונה עשרות שנים ודלתו פתוחה לכל פונה. אנו בטוחים כי חפותו תוכח והצדק יצא לאור במהרה".

סגן השר מאיר פרוש בתגובה: "ידידי סגן השר הרב ליצמן עסוק בחסד ועזרה לכל פונה, ואני סמוך ובטוח שהוא ייצא צח כשלג, וימשיך בפעילותו המבורכת. חמור מאוד העובדה שפעילות לגיטימית ומתבקשת של שליח ציבור במסגרת פניות הציבור, ועזרה לאזרח הקטן מול מערכות ביורוקרטיות מורכבות - מהווה בסיס לחקירות. הדבר פוגע בפעילותם של אישי ציבור ומונע מהם לסייע לשולחיהם".

ח"כ יעקב אשר, יו"ר סיעת יהדוה"ת: "פרסום ההמלצה להעמידו לדין חודש וחצי לפני בחירות תמוה בדיוק כמו ההדלפה על קיום החקירה בסמוך לבחירות הקודמות. במקום להעמיד לדין את נבחרי הציבור שמתחמקים מלשרת את האזרחים, בוחרת המערכת המשפטית להתגולל על נציגים חרוצים".

ח"כ אורי מקלב: "המפורסמות אינן צריכות ראיה, כי אצל לשכת סגן שר הבריאות העזרה לכולם ולכל פניה אינה רק סיסמא אלא עובדה, וכל מי שפונה מקבל יחס שווה. מקרים רבים מקבילים של עזרה דומה אך שם האיישים אינן חרדים מקבלים ציון לשבח אך כאשר מדובר בנציגים חרדים זהו כתב אשמה".

עוד הוסיף מקלב: "זה ויכוח על משילות, על סמכויות ומהות התפקיד של שליח ציבור מול חלק הפקידות והבירוקרטיה הנוקשה. זה ניסיון לערער להחליש את נבחרי ושליחי הציבור. תפקידם של נבחרי הציבור לסייע מול הקשיים "המקצועיים" והניקור הפקודתי במשרדי הממשלה השונים".

ח"כ ישראל אייכלר: "בסופו של דבר לא ייצא כלום מההמלצות על סגן השר ליצמן. אבל הבעיה היא שקובעים רף חדש שבו איש ציבור לא יכול לסייע לציבור. הרוע של השלטון הופך את המושג של פניות ציבור למשהו לא חוקי". 

עוד אמר אייכלר: "מדי יום אני מבקש סיוע מפקידי שלטון ושרים כדי לבחון סיוע לאזרחים. זה בדיוק מה שעשה הרב ליצמן וע"כ תוקפים אותו. את לא חושבת שהרב ליצמן הוא אדם טיפש נכון? זה תקדים חמור, כמו בסדום".

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' גיבה את סגן השר ליצמן ואמר: "אני לא מכיר את חומר החקירה בעניינו של ליצמן. אני כן מכיר אותו ואת הלשכה המסורה שלו שנותנת יחס אישי ומענה מדהים לכל פונה ללא הבדל דת גזע או מין. מהודעת המשטרה נראה שמדובר בעוד ניסיון לשלול סמכויות פעולה מנבחרי הציבור ולהעביר אותן לפקידים ולעשות דה לגיטימציה להתערבות נבחרי הציבור".

בצלאל סמוטריץ' יעקב ליצמן יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד