י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקראת העברת המנדט

כנסת ישראל מצמידה אבטחה ליו"ר 'כחול לבן'

לאחר שבכחול לבן התלוננו לפני מספר ימים על שיו"ר מפלגתם בני גנץ צפוי לקבל את המנדט להרכבת הממשלה, היום התקבלה ההחלטה ובכנסת ישראל הודיעו כי הם נערכים לאבטחו

כנסת ישראל מצמידה אבטחה ליו"ר 'כחול לבן'
בני גנץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לקראת העברת המנדט להרכבת הממשלה לידיו, בכנסת נערכים לאבטחתו של בני גנץ שעשוי להפוך בתום המועד הקבוע בחוק לראש הממשלה במסגרת הסכם רוטציה, או אולי יעמוד בראש ממשלת מיעוט. 

בכנסת הודיעו היום (שלישי), כי "על פי הנחיית משטרת ישראל, נערך קצין הכנסת- ניצב יוסי גריף, לקבלת האחריות על אבטחתו של ח״כ רא״ל (במיל)בני גנץ, מרגע שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה מנשיא המדינה״.

ביומיים הקרובים צפוי נשיא המדינה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על גנץ כאשר יוענקו לו 28 יום בו יוכל לגנץ לפעול ולהרכיב ממשלה שבתקופה הזו בשונה מהתקופה החולפת הוא יואבטח על ידי משמר הכנסת בסיוע מחלקת אבטחת אישית של השב״כ.

כזכור, במפלגת 'כחול לבן' זעמו לפני מספר ימים על כך שהמדינה לא מאבטחת את היו"ר בני גנץ, אף שהוא צפוי לקבל בקרוב את המנדט להרכבת הממשלה באם בנימין נתניהו לא יצליח לעשות זאת, גנץ אמנם לא מכהן כיו"ר האופוזיציה ולכן אין חובה חוקתית לאבטחתו, אבל גורמים במפלגה אמרו שהיעדר האבטחה הוא אבסורד, מאחר וגנץ הכי קרוב לראש ממשלה מלבד נתניהו זה עשור, והוא הולך ברחוב כאחד האדם.

אז הגיבו מכנסת ישראל לדברים וכתבו, כי "כרגע אין החלטה האם לאבטח את גנץ, מאחר והוא אינו נושא בשום תפקיד פרלמנטרי כיו"ר האופוזיציה. העניין יישקל מחדש אם גנץ יקבל את המנדט להרכיב ממשלה, ואז הדבר יבחן מול כל הגורמים הרלוונטיים".

בני גנץ אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד