י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עשבי תיבול לבריאות

כולם מדברים על ירוק - אף אחד לא מדבר על יתרונות השמיר

הוא משתלט בטעמו על כל הסיר כולו, אך יש לו בהחלט את כל הסיבות: השמיר מהווה מקור להרבה מאוד תוספות בריאות לחיים שלנו וכדאי להתייחס אליו קצת יותר ברצינות

כולם מדברים על ירוק - אף אחד לא מדבר על יתרונות השמיר
שמיר צילום: pixabay

כולם מדברים על קייל, תרד, ועוד מגוון ירוקים פופולאריים שנכנסים כמעט לכל מאכל או שייק ירוק, אך השמיר זוכה להכי פחות התייחסות, ואולי אף ליחס עוין במידה מסוימת, בעיקר בשל טעמו שמשתלט על כל הסיר.

מסתבר שעלי השמיר נושאים בחובם מקור משמעותי להרבה דברים טובים שיעילים למערכת העיגול, מאזנים את רמות הסוכר בדם, תורמים לכמות הסידן ומהווים מקור נפלא לסיבים תזונתיים.

שמיר עוזר לנו לישון טוב יותר! זאת מכיוון שהפלבנואידים וקומפלקס ויטמין B הקיימים בשמיר, מפעילים הפרשת אנזימים והורמונים הנחשבים כבעלי השפעה מרגיעה, וכך יש אנשים שמצליחים לישון טוב יותר בלילה.

ומה עם מערכת העיכול? ברפואה העתיקה שימש השמיר כפתרון משמעותי למחלות הקשורות למערכת העיכול. כאבי בטן, גזים ועוד. זאת מכיוון שהוא סופח גזים ממערכת העיכול ומקל על תחושת הנפיחות. בכל מקרה של קלקול קיבה או וירוס בקיבה, שמיר יכול להקל את הכאב ועל אופן היציאות.

אכילה קבועה של שמיר תורמת לשמירה על רמות סידן תקינות בגוף, מה שמחזק את העצמות כמובן.

מחקרים הראו ששמיר מסייע לאיזון רמות הסוכר בדם. בנוסף, הוא ידוע כמקור אנטי דלקתי שמפחית כאב ועוזר במקרים של מחלות מפרקים וכאבים של גאוט.

אנשים שמשתמשים בתרופות לדילול דם, צריכים להתייעץ עם רופא לפני שהם מוסיפים שמיר באופן דרמטי לתפריט שלהם.

שמיר תזונה נכונה מערכת העיכול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד