י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השמיענו וניוושע:

מכשיר מהפכני לטיפול שמיעתי הגיע לבני ברק

הפרעות קשב, לקויות למידה, ויסות חושי, רגישות שמיעתית, היפר אקטיביות, עיכוב שפתי, חרדה –  מוכר לכם? מכשיר מהפכני הולך לשנות את המציאות המבלבלת שלכם

מכשיר מהפכני לטיפול שמיעתי הגיע לבני ברק
המרכז לנוירומוטוריקה צילום: באדיבות המצלם

נסו לדבר עם אימהות על ילדים שמפרידים את האוכל בצלחת, או שונאים את הטיקטים של הבגד. אולי על ילדים שמשתגעים מריח מסוים או לא מוכנים לטעום שום אוכל שהכנתם לצהריים. אז יפטירו באנחה קורעת לב שיש להם התמודדות עם ויסות חושי, אבל מה עושים לזה, חוץ מכמובן לקחת כמה טיפולים של ריפוי ועיסוק ש... איך לומר? לא ממש עוזרים.

אנשים רבים מסתובבים בעולם בחוסר איכות חיים בולטת, בעיקר לאחר שהתרגלו לחיות עם המגבלה שלהם. רגישות שמיעתית היא אחת המגיפות היותר מדוברות בשנים האחרונות, ולא מעט אנשים התאגדו בקבוצת פייסבוק גדולה כשהם ממררים שם על מר גורלם. הילד המתבגר שמשמיע קולות, החוצפנית שלועסת מסטיק לידם, רעש מחוגי השעון שמוציאים אותם מדעתם ועוד.

אך לא רק רגישות שמיעתית כמו זו, מפריעה לאנשים בחיים. יש עוד בעיות רבות שנוצרות בשל כך.

אנחנו, ב'בחדרי  – נשים' יצאנו לבדוק את הבשורה שעושה גלים בעיר בני ברק וברחבי הארץ כולה, ובסדרת הכתבות הבאות ננסה להבין מהי המהפכה, מהו איזון שמיעתי, למי הטיפול מיועד וכיצד הוא עובד. עקבו אחרינו בשבועות הקרובים, כי נענה לכם על הרבה מאוד שאלות שיעשו לכם סדר חדש בחיים!

אז מה עובר עלינו?

בסופו של דבר, השמיעה שלנו מורכבת מתדרים שונים המשפיעים על חושים שונים ועל האיזון בגוף. כאשר אדם שומע בתדרים מסוימים טוב יותר מאחרים, הוא עלול לסבול מהסחות דעת רבות ומקושי בהבנת הנשמע, מה שעשוי לגרום להפרעת קשב, לקויות למידה, היפר-אקטיביות, עיכוב שפתי, חרדה ועוד.

דמיינו ילד ששומע טוב מידי. מצד אחד זאת מתנה, אך מצד שני הדבר עלול לגרום לו להסחות דעת רבות. הוא ישמע כל אדם שהולך במסדרון, ישמע את הקול של נורת הפלורסנט (התקינה), הצלילים שהוא שומע טוב מידי פשוט "ישגעו" אותו וזה עלול לגרום לו להפרעה בקשב ובריכוז, ותסמינים אחרים של לקויות למידה, היפר אקטיביות וכו'

המהפכה של עדנה גלבוע עולה שלב

בלי הרבה רעש וצלצולים, הוקם בבני ברק מרכז לגישה הנוירומוטורית -  מרכז אבחון וטיפול העוסק בשני תחומים עיקריים:

  • פיתוח ותיקון כישורי למידה, בעיות קשב וריכוז והפרעות התנהגות, ומתן מענה וטיפול רגשי לילדים, נוער ומבוגרים.
  • טיפולים רגשיים לנוער ומבוגרים בפחדים, חרדות, טראומה, התמכרויות, גמגום, אילמות סלקטיבית, בעיות רגשיות ועוד, במגוון כלים ושיטות אימוניות וטיפולית כגון: נוירומוטוריקה, סוגסטיה, אימון שמיעתי,EFT EMI, IEMT  ועוד.

המכון מנוהל על ידי המטפלים המוסמכים, עדנה גלבוע, רם גלבוע ונדב משיח.

עדנה גלבוע PhD)) חוקרת את השפעת התנועה על המוח תוך מתן דגש על תהליכי למידה, קשב והתנהגות. מומחית בגישות טיפוליות שונות בילדים, נוער ומבוגרים למעלה מ-40 שנה.

רם גלבוע - מטפל רגשי בבני נוער ומבוגרים, מומחה בטיפול בטראומות, חרדות, פוביות וגמגום במגוון שיטות אימוניות וטיפולית כגון: נוירומוטוריקה, סוגסטיה ,EFT,EMI ,IEMT  ועוד. מורשה על ידי ה-UN Humanitarian watch לטיפול בטראומות.

נדב משיח   מטפל בשיטה הנוירומוטורית ובמגוון שיטות לטיפול רגשי והתנהגותי, תוך מתן דגש על קשיי למידה ובעיות קשב, התנהגות ורגש בילדים ובני נוער. מומחה בהנחיית הורים ועיצוב התנהגות.

גולת הכותרת של המכון היא טיפול שמיעתי בשיטת AIT – מהי השיטה?

שיטת AIT פותחה על ידי ד"ר ברארד, רופא אף אוזן גרון צרפתי, שבדק וחקר אנשים רבים הסובלים מקושי בעיבוד שמיעתי ואת השלכתו לחיים. המסקנה אליה הגיע הייתה כי כל אדם שומע צלילים ומפרש אותם אחרת. במידה שהצליל מפורש באופן שגוי הוא עלול לסבול מקשיים בתחומים רבים.

עולמנו גדוש בגירויים אינספור: קולות, רעשים, צלילים, מראות ועוד. אנשים עם סף גירוי נמוך קולטים גירויים מהסביבה בעוצמה גדולה, כך שחוויית היומיום שלהם מאוד לא נעימה. הם מוצפים בגירויים. כל צליל נשמע להם חזק יותר, כל מגע קל נדמה להם כמכה, ריחות עלולים להוציא אותם מריכוז, הם רגישים מאוד לטעמים ולכן מסרבים לנסות מאכלים חדשים או מפרידים בין סוגי מאכלים שונים על הצלחת. אנשים אלו נמנעים מללכת למקומות הומים ורועשים, ובמקרים רבים נרתעים מללבוש בגדים העשויים מבדים מסוימים כי הם מוצאים אותם בלתי נעימים למגע.

אנשים הסובלים מהפרעה בעיבוד התחושתי עלולים לחוות את העולם כמקום מאיים ופוגעני, ולכן הם מפתחים מנגנוני הגנה הבאים לידי ביטוי בצורת התבודדות או בריחה מחד, או בתוקפנות ועוינות מאידך. ילדים הסובלים מרגישות יתר עלולים להימנע מביצוע פעולות מוטוריות הידועות כתורמות להתפתחותם ולפיתוח מיומנויות שונות כגון: משחק בחול, בפלסטלינה או בצבעי אצבעות וכדו', בשל הרתיעה ממגע עם אותם חומרים. הימנעות ממשחקים אלו גם מונעת קשרים ואינטראקציה חברתית החיונית להתפתחות מהרבה בחינות.

הורים לילדים אלו מבינים כי הם שונים אך לא תמיד מצליחים להבין מה הגורם לכך. 

לעיתים הם ילכו שולל אחר הסימפטומים המשניים הנלווים להפרעה, 

ויטעו לחשוב כי מדובר בבעיה אחרת כמו הפרעת קשב וריכוז, ליקוי חברתי וכדו'.

בכתבה הבאה נבין: למי מיועד טיפול שמיעתי בשיטת ALT

רחוב הרב קוק 27 בני ברק
רוצים בינתיים לבדוק אם טיפול באיזון שמיעתי יכול לעזור לכם או לילדיכם? פנו אלינו?
נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-371-3464

טיפול רגשי נוירומוטוריקה עדנה גלבוע הפרעות קשב וריכוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד