כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חג השבועות • עשיר בסידן וקלוריות

רגע לפני שאנחנו מסתערות על מדפי הגבינות בסופרים, כדאי לעצור • חג שבועות הוא חג מוצרי החלב, אך הגבינות ומוצרי החלב עשירים בסידן אך גם בקלוריות • רגע למחשבה

עוגת גבינה. צילום אילוסטרציה
עוגת גבינה. צילום אילוסטרציה

כולנו (כמעט) אוהבות עוגות גבינה, רצוי עם הרבה גבינה... גם עם שמנת. אבל רגע לפני שאנחנו מתחילות לאסוף מתכונים ואולי גם להתחיל להקפיא מעדנים, חשוב לקרוא את הנתונים הבאים.

לדברי מריאנה אורבך, דיאטנית בכירה בשירותי בריאות כללית, "גבינות שמנות בעלות 30% שומן מכילות כ 300 קלוריות ל 100 גר'. בחפיסת גבינה צהובה בת כ 100 גר' יש כ 330 קלוריות. בפרוסת גבינה צהובה בת כ 25 גר' יש כ 81 קלוריות, שווה למנת חלב ממוצעת. בפרוסת עוגת גבינה של 9% שומן + קצפת + שמנת מתוקה יש כ400-500 קלוריות".

"לעומת זאת, כמות הקלוריות במוצרי החלב בעלי אחוזי שומן נמוכים יותר מופחתת, והם מכילים כמויות גבוהות יותר של סידן. לדוגמא, בפרוסת עוגת גבינה של 5% שומן, יש כ 200 קלוריות ובפרוסת עוגת גבינה של 1/2% שומן עם ציפוי ג'לי דיאט יש כ 90 קלוריות וללא ציפוי ג'ל יש כ 50 קלוריות בלבד".

"חג השבועות הקרב מאופיין בחגיגת טעמים נפלאים של מוצרי החלב השונים, אך חשוב להדגיש כי מבחר הגבינות השמנות המצויות היום בשוק של 20% ו – 30% שומן, מכילות כמות רבה ביותר של קלוריות.

ב – 100 גר' גבינה שמכילה 30% שומן יש כ – 300 קלוריות וב- 100 גר' גבינה צהובה, יש כ – 330 קלוריות.

בפרוסת עוגת גבינה של 9% שומן+קצפת+שמנת מתוקה יש כ – 400 – 500 קלוריות".

לכן, ממליצה אורבך לבחור במוצרי החלב בעלי אחוזי שומן נמוכים יותר , אשר כמות הקלוריות בהם מופחתת והם מכילים כמויות רבות יותר של סידן.

דוגמאות? - בבקשה.

"בפרוסת עוגת גבינה של 5% שומן, יש כ – 200 קלוריות ובפרוסת עוגת גבינה של ½% שומן עם ציפוי ג'לי דיאט יש כ – 90 קלוריות וללא ציפוי ג'ל יש כ – 50 קלוריות בלבד".

"ב – 100 גר' של גבינה 5% שומן יש רק כ – 99 קלוריות, ביוגורט 3% שומן יש רק 65 קלוריות ולעומת זאת אחוזי הסידן במוצרים אלו גבוהים ביותר".

חשוב לזכור, היא מציינת, כי "צריכת סידן מספקת בגיל הצעיר ( 1,300 מ"ג ביום) חיונית לבניית מסת העצם ולמניעת אוסטיאופורוזיס בעתיד. מריאנה ממליצה במיוחד לשלב מוצרי חלב צאן שמלבד טעמם הנפלא הם גם בעלי ערך תזונתי רב ביותר עשירים בויטמינים במינרליים ומכילים כמות כפולה של סידן".
חג השבועות מוצרי חלב קלוריות מריאנה אורבך שירותי בריאות כללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד