כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר שתקפו את אוחנה

עמית סגל: "גוף עלוב ופאתטי, הגיע הזמן לסגור"

מועצת העיתונות הוציאה גינוי לשר אמיר אוחנה על התבטאויות נגד עיתונאים שמדבררים את הפרקליטות; עיתונאים חובשי כיפה תקפו

עמית סגל: "גוף עלוב ופאתטי, הגיע הזמן לסגור"
עמית סגל צילום: הדס פרוש, פלאש90

מועצת העיתונות הוציאה גינוי לשר אמיר אוחנה על התבטאויות נגד עיתונאים שמדבררים את הפרקליטות; עיתונאים חובשי כיפה תקפו.
 
"מועצת העיתונות מגנה את הביטוי "כתבלבי הפרקליטות", שהצמיד שר המשפטים אמיר אוחנה, לעיתונאים מקצועיים המסקרים את התחום המשפטי ודיווחיהם אינם תואמים את ציפיותיו של ראש הממשלה לסיקור חיובי בלבד" נכתב בהודעה.

העיתונאי עמית סגל הגיב על כך וצייץ בטוויטר: "‏הגוף העלוב והפאתטי שנקרא 'מועצת העיתונות' (ובו חבר למשל היועץ לשעבר של שולמית אלוני שמעולם לא היה עיתונאי) מעולם לא יצא להגנת עיתונאים אחרי ההשתלחויות של אהוד ברק. הגיע הזמן לסגור".

בהודעה של מועצת העיתונות נכתב עוד "צר לנו כי שר המשפטים ממשיך במסע ההסתה והשיסוי נגד עיתונאים אמינים, המצביעים על פגמים במוסדות השלטון ובהליכי קבלת החלטות. תקשורת מבקרת היא נדבך מרכזי בדמוקרטיה הישראלית - אנו מצפים משר משפטים בישראל להיות שותף מלא בהגנה עליה".
 
עמית סגל הגיב עוד: ‏"המועצה העלובה לא פצתה פה כשאביגדור ליברמן השתלח בשבוע שעבר באריאל כהנא, קודם לכן במתי טוכפלד ובמקביל גם ברביב דרוקר. לסגור".

העיתונאי אבישי גרינצייג, כתב המשפט של גלובס, ‏צייץ גם כן: "מה כתבו קודם לכן על השר אוחנה אותם עיתונאים מקצועיים המסקרים את התחום המשפטי? (מותר לעיתונאי לתקוף, רק נא לא להתבכיין כשלעג נענה בלעג). ואיך לכל הרוחות השתרבבה פה הציפייה של ראש הממשלה לסיקור חיובי בלבד? מה יהיה עם המועצה הגרוטסקית והפוליטית הזו?".

בתוך כך, ‏התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר נגד מינוי אורלי בן ארי לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, במקומו של שי ניצן. דקות לפני תחילת טקס חילופי פרקליט המדינה - בג"ץ הוציא צו ביניים המקפיא את המינוי של אורלי בן ארי עליו החליט שר המשפטים אמיר אוחנה.

עמית סגל אבישי גרינצייג מועצת העיתונות אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד