י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מוסיף והולך

רוצות יישוב הדעת? שבו מול אור הנרות

לו רק ידענו את העוצמה והזכות שאפשר להשיג רק מלשבת ולהביט באור נרות החנוכה, ודאי היינו עושים זאת שוב ושוב - הנה הסיבות הטובות ביותר ללכת ולהביט: לראותם בלבד ולהכניס לתוכנו כמויות של אור

רוצות יישוב הדעת? שבו מול אור הנרות
חנוכיה דולקת צילום: דוד כהן, פלאש 90

כמה עוצמה ואור יש לחג החנוכה. רבות מדובר ונאמר וסופר, על הכוח שיש לנרות החנוכה להביא לאלינו הבית. להוסיף בטוב ולהכניס קדושה ורפואה. 

ננצל את הימים שנשארו לנו כדי לא להפסיד את הישיבה מול הנרות. קיבלתי מקבץ של דברים חשובים הקשורים בכך, ואיני יודעת את המקור - אשמח לשמוע אם מישהו יודע.

בדברים שקיבלתי מוסבר כי ישיבה של כחצי שעה מול הנרות היא בגדר של ריפוי לנפש, ריפוי לפחדים, מדובר באור הגנוז עוד לפני שנברא הפחד ולכן בכוחו לסלק אותו.

אומר החיד"א כי מי שבוכה ליד נרות החנוכה, עד שמרוב בכי אינו רואה כמה נרות יש - תתקבל תפילתו.

ובעל ה"חוות יאיר" מבטיח כי אישה שיושבת מול הנרות כחצי שעה, זוכה ליישוב הדעת כל השנה - דבר שחסר אצלנו כולנו סדרו הזה. האושר נמצא בהישג יד, רק להתפלל ולבקש. 

וכפי שאמרה הבוקר (חמישי) הרבנית מיטל דאודי, בתוכניתי 'בואי בשלום' ברדיו קול ברמה: מדוע כתוב על יוסף שהשתחרר מבית האסורים "מקץ שנתיים ימים"? ספרו לנו את הזמן כדי להראות לנו שגם אם בן אדם נמצא במקום הכי נמוך, בבית סוהר, אחרי שנמכר על ידי אחיו, הוא יכול לשנות את כל גורלו ולהפוך למשנה למלך. בתוך כל חושך - יש מקום לאור כה גדול, אנחנו רק צריכים להביא החלטה, בלב ובראש.

חנוכה שמח ומלא אור לכולנו

חנוכה נרות חנוכה אור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד