י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האישה העשירה של אפריקה מעוררת מחלוקת

בעוד בני עמה משתכרים שני דולר ליום, הצליחה איזבל דוש סנטוש להפוך למיליארדרית. היא טוענת שהרדיפה אחריה נועדה לטשטש את בעיות הממשלה החדשה שאחרי שלטון אביה

האישה העשירה של אפריקה מעוררת מחלוקת
נתי שוחט פלאש90

בעוד אזרחי אפריקה מתקיימים משני דולרים ליום, יש אישה אחת שהצליחה לעשות הון עתק באותה ארץ ממש, והיא מעוררת בקרב האזרחים רגשות מעורבים. יש המעריצים את יוזמותיה ויש שרואים בה דמות מושחתת.

יותר מ-700 אלף מסמכים שהודלפו, מראים כי האישה העשירה באפריקה, ובתו של נשיא אנגולה לשעבר, צברה את הונה על ידי מעשי שחיתות וניצול המדינה שלה. במשך 38 שנה בהן שלט ז'וז'ה אדוארדו דוש סנטוש באנגולה, קיבלה הבת איזבל, ובעלה סינדיקה דוקולו, גישה לעסקאות נפט, יהלומים, קרקעות  וכן שורת עסקאות מפוקפקות נוספות.

הונה של דוש סנטוש בת ה-46 מוערך ב-2.2 מיליארד דולר. האמפריה שלה חולשת על תחומים רבים: בנקים, תקשורת, טלוויזיה, יהלומים, אלכוהול, מרכולים ונדל"ן. האישה, שמכונה באנגולה "הנסיכה", הכחישה, כמו אביה, שהתעשרה בעקבות שחיתות.

בינתיים היא חיה כיום בבריטניה. ביום חמישי פורסם שאיזבל מתעניינת בריצה לנשיאות אנגולה, על אף העובדה שלפני מספר חודשים הוקפאו נכסיה והיא מואשמת שלקחה יותר ממיליארד דולר מכספי המדינה. לטענתה, הרדיפה אחריה נועדה להסיח את דעת האזרחים מכשלי הממשלה החדשה, לאחר סיום תקופת שלטון אביה.

אפריקה שחיתות עבירות שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד