י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ניצלו את ההזדמנות

גפני ומלכיאלי נזפו בנגיד: “נותן דלק למערכה פוליטית נגד החרדים“

במהלך דיון בוועדת הכספים בו השתתף נגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון שרק לפני כחודש התבטא נגד החרדים והצהיר כי אם החרדים לא יכנסו אל שוק העבודה, המסים בישראל יעלו ב16 אחוזים. חברי הכנסת משה גפני ומיכאל מלכיאלי ניצלו את ההזדמנות ותקפו את נגיד הבנק

גפני ומלכיאלי נזפו בנגיד: “נותן דלק למערכה פוליטית נגד החרדים“
אמיר ירון\משה גפני\מיכאל מלכיאלי צילום: פלאש 90

כחודש לאחר שנגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון התבטא ואמר כי המסים יעלו ב 16% בגלל שהחרדים אינם משתלבים בתעסוקה - היום (שני) ניצלו חברי הכנסת משה גפני ומיכאל מלכיאלי את ההופעה הראשונה של הנגיד בוועדת הכספים כדי לנזוף בו על דבריו.

יו"ר הוועדה חבר הכנסת משה גפני פנה בפתח הדיון ואמר לפרופסור ירון: "שמעתי אותך אומר בתקשורת שאם החרדים לא ישתלבו אז זה יהיה נזק גדול או משהו כזה... אני חיכיתי להזדמנות כדי לשאול אותך מה אתה המציע כדי שישתלבו".

עוד תהה גפני ואמר: "האם דיברת על העניין הזה של מה עושה הממשלה בעניין של שילוב החרדים? בינתיים לא קורה שום דבר" פסק גפני.


הנגיד ניסה לתרץ את עצמו ואמר כי בדבריו התכוון לדבר על העתיד: "הנושא היה אם תקראו את כל מה שכתבי דיברתי על 2065. אין ספק שיש פה הזמנות לצמיחה“. גפני מצידו המשיך לנזוף בנגיד ואמר, כי "תהיה מערכת בחירות יגידו החרדים לא עובדים, רוצים לעבוד ורוצים להתפרנס ולא נותנים להם. אתה רוצה שחרדים יעבדו, השאלה האם עשו משהו בעניין".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי ניצל אף הוא את הבמה ואמר, כי "לכל אמירה של נגיד בנק ישראל שמחזיק במשרה בכירה בישראל יש משמעות, וכבר אמרו חז"ל 'היזהרו בדבריכם' בפרט לאנשים בעלי תפקידים בכירים שכל אמירה שלהם יש משמעות ויש אמירה שאתה אמרת שלולא התעסוקה של החרדים בעבודה יצטרכו לעלות 16 אחוז מיסים. אני לא נכנס לפרטים אם זה נכון או לא נכון".

לדברי מלכיאלי, "אם אתה אומר דבר כזה התקפות בחירות אז אתה מבין שיש לזה משמעות שלא היית אמורה להיאמר ואתה נותן דלק למערכת פוליטית שמחכה בכל רגע לאמירה כזאת, הייתי מצפה ממך לומר: שלולא שהמדינה תמשיך לבנות חסמים לגברים חרדים ולמנוע מהם להשתלב בשוק התעסוקה יצטרכו לעלות מסיים ב 16 אחוז- התוצאה תהיה אותה תוצאה אבל האמירה שלך אינה אמורה להיאמר כלפי הציבור החרדי כי בציבור החרדי יש מאות ואלפים שרוצים להשתלב ומדינת ישראל מונעת".

מלכיאלי התייחס לדברים שאמר בחודש הקודם נציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ שהתייחס לשילוב החרדים בשירות המדינה והאשים כי "ממנים את החרדים לשואבי מים וחוטבי עצים. צריך להפסיק לבנות תקרות זכוכית לחרדים שרוצים להשתלב ואז לא נצטרך לעלות מסים".

מנגד, חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו מצא את האשמים במצב והאשים את הפוליטיקאים החרדים שאינם מעודדים לימודי ליבה בקרב ציבור בוחריהם: "פנה אלי גבר חרדי שרוצה עבודה שלח לי קורות חיים של ישיבה ומשגיח כשרות אז ברור שהוא יבוא למקום עבודה נמוך יותר מי שלמד אנגלית ומחשבים מתקבל לעבודה. נלחמים בזה שחס וחלילה לא ילמדו לימודי ליבה ואז לא מבינים למה לא משתלבים".

גפני השיב לפורר ותקף את משרד המפשטים: "אני העברתי חוק העדפה מתקנת לחרדים המשמעות שמי שעבר את כל הבחינות והכל מושלם והמציאות היא שכל הקבוצות החלשות יהיה העדפה מתקנת. אף אחד לא התקבל. גם מי שלמד הכל לא התקבל“, גפני מאשים בכך את משרד המשפטים שלא מיישם את החוק כפי שחוקק.

משה גפני מיכאל מלכיאלי בנק ישראל פרופ' אמיר ירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד