1. עמוד הבית
  2. נשים
  3. ?מה חדש

סימון מוצרים בסופר כבר ראיתם? ההבדל בין אדום לירוק

אם כבר נתקלתם בסימון אדום או ירוק על מוצרי מזון, ודאי שאלתם את עצמכם מה הסיפור - ובכן הנה הוא, וכמובן הדבר אינו מהווה מדד ביטחון אלא רק העלאה של תשומת לב כדי שתתחילו לבדוק מה אתם אוכלים

שיפי חריטן, כ"ט טבת תש"פ 26/01/2020 16:42

הולמים עקרונות התזונה הבריאה לב אדום תמונת אילוסטרציה לב אדום תמונת אילוסטרציה צילום: pixabay

מזה עשרות שנים שמדפי הסופרים מלאים בכמויות אוכל ללא אבחנה. אנשים שמבינים ולו מעט בבריאות, יודעים להבהיר כי מדדי הבריאות של המוצרים אינם עולים בקנה אחד עם המצופה. ההתמודדות עם ג'אנק, ריבוי סוכרים ושומן רווי, לא פשוטה מול השפע וההתמכרויות שיש מול עיני הילדים והמבוגרים.

בתחילת השנה האזרחית הנוכחית, החל חוק חדש במסגרתו נדרשות חברות ייצור המזון, לסמן מוצרים בסימן ירוק או אדום כדי לתת נורת אזהרה לצרכנים. הסימונים נועדו כדי להעלות מודעות ולסייע לצרכנים להבין מה הם מכניסים הביתה, אך כמובן שנדרש עוד שיקול דעת משמעותי בבחירת כל מוצר, ולא רק לפי הסימון.

סימן אדום יופיע על מוצרי מזון המכילים סוכר, שומן רווי ונתרן בכמות גבוהה מהסף שנקבע על ידי משרד הבריאות. מוצרים כמו גבינות שמנת, גבינה צהובה, שוקולדים מסוימים. המספרים מצד משרד הבריאות הם כאלו:  500 מ"ג נתרן או 13.5 גרם סוכר או 5 גרם שומן רווי ב־100 גרם מוצר (למזונות מוצקים). כדי לאפשר לתעשיית המזון להיערך ולשפר את מוצריה, הסף נקבע בשתי פעימות ובשנה הבאה, ירד ל-400 מ"ג נתרן, 10 גרם סוכר או 4 גרם שומן רווי.

סימן ירוק יופיע רק במוצרים המוגדרים במשרד הבריאות, "הולמים את עקרונות התזונה הבריאה". המזונות יצטרכו לעמוד בתנאים הנדרשים המפורטים באתר משרד הבריאות, כאשר הקו המנחה הוא שהמזונות יהיו גולמיים ובעלי מידת עיבוד מינימלית.

לצד מוצרי חלב (עד 5 אחוזי שומן), טופו, זרעים ואגוזים, ביצים, קטניות, דגנים מלאים, פירות וירקות, ניתן למצוא ברשימה הזו גם עופות טריים/ מצוננים/ קפואים ללא תוספות.

 

כאמור, הסימנים אינם מהווים מתן הכשר כלשהו לבריאות או יעילות מוצר, אלא רק כדי לעורר מודעות, ויפה שעה אחת קודם.





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. זוהי המלצה בלבד...  (ל”ת)