י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר חשיפת 'בחדרי'

הבד"צים יובילו את מאבק השבת נגד 'פניציה'

לאחר שהיו שטענו כי הציבור מתקשה לאתר על הבקבוקים את סימון הפ' של מפעל פניציה מחלל השבת, בד"ץ 'קהילות הודיע' כי יחייב את היצרנים והיבואנים לציין על הבקבוק כי הוא יוצר ללא חשש חילול שבת • האם הבד"צים הנוספים יצטרפו גם הם למהלך?

הבד"צים יובילו את מאבק השבת נגד 'פניציה'
מפעל פניציה בירוחם צילום: משה שי - פלאש 90

הבד"צים יובילו את מאבק השבת? בעקבות שמועות סותרות על כך שסימון הפ' של מפעל פניציה מחלל השבת נעלם או שקשה לזהותו, דבר שהוכחש על ידי הנהלת המפעל, חשף "בחדרי חרדים" כי כמה מהרבנים המטפלים בנושא העלו הצעה, לפיה הבד"צים יוסיפו בעצמם כיתוב מיוחד שידגיש שהבקבוק יוצר במפעל שאין בו משום חילול שבת.

הבד"ץ הראשון שהצטרף ליוזמה הוא בד"ץ קהילות. בעלון של מערכת הכשרות בבד"ץ שיוצא לאור בימים אלה ואשר תוכנו הגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב: "ציבור יראי ד' מעוניין לרכוש מוצרים שאין בהם סרך של חילול שבת משום צד, יהודי שומר תור ומצוות אינו מעוניין לקנות יין לקידוש, שבו מעידים על שביתת השבת, כאשר הבקבוק ממנו הוא מוזג את היין לגביע, יוצר במפעל מחלל שבת.

עוד כותבים אנשי הבד"ץ "ההתעוררות הציבורית החיובית בנושא זה הובילה לכך שיקבים רבים החלו לרכוש את הבקבוקים ממפעלים בחו"ל, לאחר שבארץ ישראל אין כיום מפעל לייצור בקבוקים שהוא שומר שבת. עם זאת, רבנים העוסקים בתחום דיווחו כי קיבלו תלונות מצרכנים על כך שסימון הזיהוי של החברה אינו ברור דיו או שמא הוא אינו מופיע על כל בקבוק אלא על האריזה החיצונית.

"בעקבות כך, החליטו רבני 'קהילות' להוסיף מעתה על כל הבקבוקים שבכשרות הבד"ץ את המלים: הבקבוק יוצר ללא חשש חילול שבת. מזקקת בני בהיג קעואר היוקרתית, המייצרת משקאות חריפים בכשרות הבד"ץ, היא הראשונה שתתחיל בסימון החדש עם מוצרי הדגל: ערק קעואר, ברנדי גלילי וברנדי סומילייר. חברות יבוא העוסקות בימים אלה בייבוא יין ושמן זית, נערכות לכך ויצטרפו אף הם לתהליך המבורך".

כעת נותר לראות אם הבד"צים הנוספים יצטרפו גם הם למהלך, דבר שיכול להוביל לפתיחת הסאגה מחדש.

מפעל פניציה חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד