ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ודבק באשתו?

האתגר: לדבר על עניינים שהצניעות יפה להם – מתוך קדושה

פנינה טובין לא חלמה שעבודתה עם זוגות בייעוץ נישואין תוביל איתה למקומות כה מרחיקי לכת בתוך החברה החרדית וכיום היא מסבירה: כיצד נוגעים בנושא הרגיש יותר - מתוך קו ברור של הלכה

האתגר: לדבר על עניינים שהצניעות יפה להם – מתוך קדושה
לב צילום: pixabay

ישנם טרנדים שנועדו לייצר שיח ציבורי, או להסב תשומת לב, וישנם טרנדים שמשפיעים על שינוי תדמית ואף מייצרים מצבים חדשים ממש. כך למשל טרנד נשים חרדיות שהולכות ללמוד יעוץ בנושא אישות, שהוא כה אישי, כה מורכב אך כה חשוב והכרחי לחיים השלמים והתקינים של כולנו.

אולי מדובר בטרנד, ויש לכך קונוטציה שלילית, אך אם יורדים למהות העניין, הוא גדול ועוצמתי. כך למשל כשמסתכלים על דרכה של פנינה טובין, מאמנת ליחסים וזוגיות, ויועצת לחיים של בינו ולבינה. היא מרצה ומעבירה סדנאות בנושא העצמה, התפתחות, יחסים וזוגיות. ואף לקחה חלק בתוכניות רדיו בנושאים של זוגיות.

טובין, מתגוררת בעיר אלעד, נשואה באושר מזה 19 שנים לאבי, ויש להם 5 ילדים. במסגרת חיפושיה אחר היעוד שלה בעולם והרצון להגשמה ומימוש עצמי , היא הבינה שעליה להשפיע על אנשים, להיות אותנטית, להעז, ולהגיע איתם למקום טוב יותר עם אנרגיות חיוביות.

פנינה הבינה שהחברה החרדית בה היא חיה, תוכל להרוויח רווח גדול כאשר תהיה לה הכתובת "מטעמה", עם מי לשוחח. היא תוכל להוות כתובת לשיח מקצועי, רגיש, על פי ההלכה בנושא, ולכן הוסיפה לארגז הכלים המקצועיים שלה ייעוץ לחיי אישות.

השיח בנושא נעשה תדיר במסגרת ההלכתית, כאשר בתוכה יש הרבה מקום ללימוד, להקשבה, לשיתוף ולתקשורת בין בני הזוג. המוטו המנצח הוא "לראות" (בעיקר ראיה של הלב) האחד את השני. ההרמוניה בשיח על העניינים השגרתיים כזוג מכל הבחינות, מסייעת לתהליך להיות מדויק ומקיף יותר.

היא בוגרת תואר ראשון בחינוך ופסיכולוגיה מטעם האוניברסיטה הפתוחה ותואר שני בניהול, בוגרת ה‘חוויה הדיאלוגית‘, מנטורית ליחסים וזוגיות מטעם אוניברסיטת בר אילן. חנכה וליוותה תהליכים אישים בלימודי אימון ליחסים וזוגיות אצל נוגה בר – אוניברסיטת בר אילן, ובהכשרתה תעודה של יועצת מטעם האגודה ליעוץ זוגי ומשפחתי (מטעם ’מכללת פתרונות‘). בין השאר למדה NLP, הנחיית קבוצות ותקשורת מקרבת.

פנינה מנהלת קבוצת ווצאפ הנקראת "קולי זה כולי", קבוצה לנשים בלבד בה דנים, משתפים ומתייעצים לפני ומאחורי הקלעים על עניינים, בין השאר של יחסים וקירבה ובינו לבינה.

 הבמה הניתנת שם לאתגרים, והנורמליזציה בעקבותיה, נותנת אוויר ומרחב בטוח לכל הפונות.

"קולי זה כולי – השמעת הקול שלך תוך כדי חיבור לעצמך זה כולך" – כך היא מסבירה.

פנינה פיתחה מודל חדש הנקרא G3 ומבטיחה פרטים בקרוב.

 

אתגרים רבים בזוגיות עולים בהקשר של בינו לבינה

אני שואלת את פנינה, מה גורם לאישה חרדית לקום יום אחד וללכת ללמוד נושא כה אישי?

"בחרתי ללמוד ייעוץ ליחסים שבינו לבינה, לאחר שראיתי את המציאות", היא מסבירה בשיחה עם 'בחדרי – נשים'. "בעודי מטפלת בנושאי זוגיות, עלו הרבה מאוד מורכבויות ואתגרים שהוכיחו שהדברים קשורים לנושאים של בינו לבינה, שמתרחשים בחדרי חדרים אצל כל אחד. ידעתי שזהו תחום שהמציאות מחייבת שיח עליו בקדושה ובטהרה. נושא פחות מדובר בציבור שלנו, ודווקא בגלל זה, התחזק בי הרצון להיות בין הסנוניות הראשונות ולהיות שם בשביל כל כך הרבה אנשים. אני מאמינה שיש ביניהם קשר אדוק בו אחד מזין את השני ולא יכול להסתדר לבדו – מעין ריקוד משותף.

ידעתי שבאופן אישי, כאישה חרדית מודרנית, אין לי בעיה לדבר על הנושאים הללו, ויכולתי להביא אותם בפשטות, בגובה העיניים, בקדושה, במקצועיות, בכבוד ועם הרבה רגישות. אני מנהלת שיח פתוח על כך והתוצאות מרגשות.

אני זוכה להמון פרגון ועידוד לעשייה ב"ה וזה הדלק להמשך.

לנושא היחסים יש מקורות בתורה – חשוב שכולנו נדע את זה

בתחילת הדרך היתה הרמת גבה, גם מצד המעגל הקרוב אליה, "אבל הם מכירים אותי כל כך טוב, ויודעים שכאשר אני רוצה משהו – אני גם אשיג בעזרת ה'", מסבירה פנינה. "ובכלל, האמינו בי לאורך כל הדרך שיש לי האומץ, היכולת והרגישות, לדבר על הדברים ולתת הרבה כח ועוצמה להרבה אנשים".

וכך, מלווה בברכתו ואהבתו של אבי, בעלה, שתמך ועזר, הדרך היתה קלה יותר.

"אני רואה בתפקיד הזה שליחות ואחריות. בהזדמנות זו אומר שוב לכל מי שבחר בוחר ויבחר לשים בי מבטחו, תודה. תודה על האמון, לא מובן מאליו בכלל. כולי תפילה ותקווה שאוכל להיות איתכם ובשבילכם, לעזור לכמה שיותר אנשים המחפשים עצה/כלים מעשיים לשדרג ולהיטיב את חייהם הזוגיים והאישיים".

בעיניה המקצועיות של פנינה, זה לא המה, זה האיך. "נושא היחסים בינו לבינה הוא כה חשוב", היא מסבירה. "יש לו מקורות בתורה ובגמרא, רק חשוב לדעת אך לדבר על הדברים, ולאפשר קרקע פוריה, בטוחה ונוחה, כדי שכל מי שליבו חפץ לשאול, תהיה לו הכתובת.

החלום הגדול הוא שכל מי שיש לו שאלה, הרהור, התלבטות, איך כמה ולמה, יהיה לו מרחב בטוח ומקצועי לשאול להבין להחכים ובעיקר לעשות. אני בהחלט חושבת שאפשר לדבר על הכל בצורה מכבדת ממקום של רגישות, אחריות ומקצועיות. הידיעה שיש כתובת מרגיעה ומאפרת וזה חשוב מאוד.

אני מאמינה בעושר מקצועי ולכן בקליניקה שלי אני מביאה כלים מעולמות תוכן מגוונים כגון: פסיכולוגיה, פסיכולוגיה חיובית, אימון, ייעוץ, תקשורת מקרבת, NLP והרבה ניסיון חיים.

ההקפדה על העשרת ארגז הכלים שלי היא נר לרגלי.

אני שמה דגש רב על:

  • הקול (הפנימי) זה הכל – ביטוי לאינדווידואל.
  • חיבור לעצמי ואח"כ לבן\בת הזוג.
  • בשביל להיות 1 צריך קודם כל להיות 2.
  • האחר הוא קבוע ואני המשתנה
  • אני בעלת הבית לרגשותיי ומחשבותיי.
  • ועוד

ברגישות, מקצועיות, ביצירתיות, באותנטיות והרבה אמפתיה אנו צוללים לעולם פנימי, אישי ועמוק ויחד מוצאים את הדרך הנכונה. רגעים של אושר עבורי הם לראות זוג שמצליח להטמיע ולהפנים את הכלים כדרך חיים, זוג\יחידים שמצליחים לפתח תקשורת נכונה, קירבה אמיתית, פרגון ולהעמיק את הקשר ביניהם.

 

 

זוגיות חיי זוגיות צניעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד