י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אורח חיים בריא

שימו לב: אלו מספר הלעיסות שעליכם להקדיש בשעת הארוחה

כמה שניות עוברות מהרגע שבו ראינו את האוכל בצלחת ועד שהכנסנו אותו לפה? מדוע זה משפיע על הבריאות וכמה לעיסות באמת צריכים להקדיש לכל נגיסה באוכל? כך מתרגלים אורח חיים בריא יותר

שימו לב: אלו מספר הלעיסות שעליכם להקדיש בשעת הארוחה
צלחת אוכל צילום: Pixabay

לא סתם אומרים שביהדות יש מצוות שפשוט שומרות עלינו מבחינה פיזית. כך למשל זמן ההמתנה לארוחה, כאשר נוטלים ידיים ומברכים – יש זמן קצר בו מצטבר בפה רוק המוכן לקלוט את המזון שהעין כבר ראתה בצלחת.

לפי הנחיות בריאות כלליות, אנזימי עיכול שקיימים ברוק, יוצרים בירור ראשונה של מרכיבי המזון, לאחר מכן מעבירים מידע למוח ומכינים את התשתית לעיכול. המזון שיורד דרך הוושט לקיבה, עובר אחרי עיבוד ראשוני וכך העיכול קל יותר.

לפי הרמב"ם, כדי להגיע לרמת עיכול הטובה ביותר, יש ללעוס 30 לעיסות בכל נגיסה, מכיוון שמרגע תחילת הסעודה, אורכות 20 דקות עד שמגיעה הוראת שובע מהכבד למוח – ככל שנלעס יותר, כך המזון יהיה מעובד יותר, קל לעיכול, ומה שקורה בזמן שלועסים רק שלוש – ארבע לעיסות בכל נגיסה, ההוראה מגיעה למוח, אך כמות המזון שאינה מעובדת, גדולה ומכבידה על מערכת העיכול שפועלת בכבדות ובקושי.

כאשר לועסים היטב, מרגישים טוב אחרי הארוחה, ומקבלים את האנרגיה הנדרשת מהמזון, ולא להפך – כאשר באכילה שאינה נכונה, אנחנו נחוש עייפות ורצון להירדם.

תזונה תזונה נכונה רמב"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד