י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סאגת הארכת המינוי

מחר: דיון מכריע בעתידו של הרב אריה שטרן

פרסום ראשון: כארבעה חודשים לאחר שהגיע לגיל הפרישה עם הגיעו לגיל 75 - מחר יתקיים דיון מכריע שישליך על עתידו של הרב אריה שטרן

מחר: דיון מכריע בעתידו של הרב אריה שטרן
הרב שטרן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פרסום ראשון: כארבעה חודשים לאחר שהגיע לגיל הפרישה עם הגיעו לגיל 75, מחר יתקיים דיון מכריע שישליך על עתידו של הרב אריה שטרן, רבה של העיר ירושלים שמבקש להאריך את כהונתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מחר (שני) צפוי לכנס המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמניץ דיון בלשכתו יחד עם נציגי המשרד לשירותי דת ומשרד האוצר, זאת כדי לדון בהארכת תפקידו של הרב אליהו מלכא - רבה של כרמיאל.

הדיון בלשכתו של קמניץ ישפיע במישרין על הארכת תפקידו של הרב שטרן. יצוין כי השר לשירותי דת, יצחק וקנין, הבהיר בשיחות סגורות שפורסמו ב'בחדרי חרדים' כי הוא יאשר את הארכת תפקידיו של הרב שטרן, רק אם יאושרו במקביל התקנות להארכת תקפידו של הרב מלכא.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לראשונה את הסאגה סביב הארכת תפקידו של הרב אריה שטרן, שהיה אמור לסיים את תפקידו בחודש נובמבר האחרון כשהגיע לגיל הפרישה. אלא, שבעקבות כך שלא הורכבה ממשלה ולא ניתן למנות רב חדש, דרשו אנשיו להאריך את תפקידו של הגר"א שטרן עד לחצי שנה - בציפייה שעד אז תורכב הממשלה, ואז יובא חוק להארכת גיל הפרישה לגיל 80 .

הדרישה הזו עוררה קרב פוליטי, כאשר מי שקידם את הארכת תפקידו היו שרי ובכירי מפלגות הציונות הדתית. מנגד, בדגל התורה קראו שלא לאשר את הארכת תפקידו של הרב שטרן, בשל ההתנגדות בקרב גדולי ישראל בעבר לכהונתו כרב העיר. בש"ס נמנעו מלחתום על התקנות, למרות שאלו הונחו כבר לפני כחודשיים על שולחנו של השר יצחק וקנין.

הרב אריה שטרן גיל פרישה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד