י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תפילות ברחבי העולם

מִחוּץ תְּשַׁכֶּל חֶרֶב וּמֵחֲדָרִים אֵימָה: הרב ובני משפחתו נדבקו בקורונה

קריאה להמשיך ולהתפלל לרפואת עשרות חולים מהקהילות היהודיות בצרפת ובאיטליה בהם שניים במצב קשה מקרב הקהילה היהודית בשטרסבורג: נשיא הקהילה משה בן רוזט, וגר הצדק הרב יצחק בן אברהם לרפו"ש, גם רבה של שטרסבורג הגר"א וייל שליט"א ובני משפחתו נדבקו בנגיף אך בחסדי שמים מצבם קל

מִחוּץ תְּשַׁכֶּל חֶרֶב וּמֵחֲדָרִים אֵימָה: הרב ובני משפחתו נדבקו בקורונה
מודעה על מגיפת הקורונה בי-ם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברחבי העולם היהודי מתאחדים בתפילה למנוע משחית ומגיפה, לנוכח התפרצות מגיפת הקורונה ברחבי העולם, כאשר מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה, בקהילות רבות ברחבי העולם מתמודדים בימים אלה עם התפרצות הנגיף והשלכותיו הקשות, באיטליה ובצרפת נרשמו מקרי מוות רח"ל, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' הרב מיכאל סקיאמה ז"ל לשעבר מזכ"ל הקהילה היהודית במילאנו שבאיטליה שעמד בראש הארגון "הקהילתיים היהודיים" בעיר, נפטר כתוצאה מנגיף הקורונה. ובפריז נפטר הרב ברטו אברהם טייב ז"ל.

במקביל, קריאה להמשיך ולהתפלל לרפואת עשרות חולים מהקהילות היהודיות בצרפת ובאיטליה בהם שניים במצב קשה מקרב הקהילה היהודית בשטרסבורג. נשיא הקהילה משה בן רוזט מאושפז במצב קריטי בבית החולים ובקהילה היהודית ביקשו מהציבור לקרוע שערי שמים לרפואתו השלימה.

בנוסף מאושפז גם יהודי-גר צדק, בשנות ה-40 לחייו במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים לאחר שנדבק בנגיף, שמו לתפילה הרב יצחק בן אברהם לרפו"ש. בעיתונות הצרפתית דווח כי רבה של שטרסבורג וחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרה"ג אברהם ווייל, נדבק בנגיף הקורונה, "יתד נאמן" פנה לשאול בשלומו ובחסדי שמים הרב ציין כי למרות שלפי התסמינים נאמר לו כי הוא ובני משפחתו נדבקו בנגיף, אך בחסדי שמים אך בחסדי שמים מצבם קל "מלבד קצת חום, שיעולים וקצת כאבי פרקים אנחנו ב"ה מרגישים בסדר. בפרט כאשר אנחנו מודעים למצבים קשים יותר בהם של נשיא הקהילה שלנו ושל הרב יצחק, גר הצדק שניהם במצב קשה רח"ל.

לדברי הגר"א וייל: "ביום ראשון נבדקנו אצל רופא ולפי התסמינים הוא קבע כי גם אני ובני משפחתי נדבקנו מהנגיף, נדרשנו להכנס לבידוד ומתחילת השבוע אנחנו בבית. כל בתי הכנסת סגורים, גם מוסדות החינוך למעשה יש סגר מלא ברחובות, אך החיים היהודיים ממשיכים להתנהל כסדרן בצורה וירטואלית ובשליטה מרחוק. יש לנו מערכת של שיעורים שחברי הקהילה משתתפים בהם באופן מקוון, גם התלמידים ממשיכים ללמוד באמצעות הטלפון.

ההתארגנות הקהילתית בתחום זה רשמה הצלחה באופן מיוחד, ולמרות שאין לנו אפשרות להתכנס למניינים אף נפתח קו טלפוני במיוחד למניין וירטואלי ואנו מתפללים יחד את שלושת התפילות, שחרית מנחה ומעריב".

לסיום קורא הגר"א וייל לציבור בישראל: "אל תזלזלו בהוראות, גם לנו זה היה נראה משהו בסדר גודל טבעי, אנחנו מתמודדים עם קהילה שרובה נדבקה בהם גם כמה במצב קשה. חוסו על עצמכם ושמרו על הכללים".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד