כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בצורה הדרגתית

אוסטריה חוזרת לשגרה בצעדים אחראיים

בזכות נתניהו? אחרי שהודה לפני כחודש כי נתניהו היה זה שהאיץ בו לפעול ומהר כדי למנוע את התפשטות הקורונה באוסטריה לפני שהיא תגיע לאירופה, הקנצלר סבסטיאן קורץ כבר מחזיר אצת המשק, מערכת החינוך וענף הספורט לפעילות הדרגתית

אוסטריה חוזרת לשגרה בצעדים אחראיים
אוסטריה צילום: pixabay

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ הכריז על הקלות נוספות כחלק מחזרה הדרגתית לשגרה. קורץ טען: "אנחנו בדרך הנכונה" ובעקבות הירידה בכמות הנדבקים במדינה (בסוף השבוע האחרון נדבקו פחות מ-100 בני אדם) הוא הודיע כי החל מ-15 במאי יפתחו ברחבי אוסטריה המסעדות (אבל רק עד השעה 23:00).

‏מכוני יופי ומספרות יפתחו כבר בתחילת מאי. ההכנה לתלמידי בגרויות תחל ב-4 במאי ושאר התלמידים יחזרו ללימודים בהדרגה ב-15 במאי. בנוסף החל מחודש מאי יפתחו גם מתחמים של "ספורט ללא מגע" דוגמת מגרשי גולף, טניס, רכיבה על סוסים ומטווחי ירי. כך דיווחה אנטוניה ימין כתבת 'כאן חדשות' באירופה

‏בנוסף אמר קורץ כי הוא מאמין שבעתיד יתאפשרו טיסות בין מדינות שנוהגות בצורה אחראית בכל הקשור למגיפת קורונה ושבהן מספר הנדבקים נשאר נמוך. הוא תיאר את המצב הזה כ"מועדון סגור" שאליו יוכלו להיכנס רק מדינות שבהן אין סכנה בריאותית.

‏כתב 'כאן חדשות' עמיחי שטיין דיווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מסתכל על אוסטריה כעל מודל אפשרי לאסטרטגיית יציאה. לפני שבוע אמר נתניהו: "אנחנו נעקוב אחרי הנתונים מאוסטריה".

נזכיר כי לפני כחודש הודה קנצלר אוסטריה, המנהיג הצעיר בעולם בן 33 בסך הכל בראיון ל'בילד' הגרמני, כי קריאה של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הניעה אותו לפעול מוקדם וביעילות מול נגיף הקורונה. לדבריו, נתניהו אמר לו: "זה יגיע לאירופה, תתעורר ותעשה עם זה משהו". 

סבסטיאן קורץ אוסטריה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד