י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
באבוד רשעים רינה

הפרופסור האנטישמי מת משריפה בביתו ביום השואה

מכחיש שואה אנטישמי עלה בלהבות יחד עם ביתו ביום שלישי לפנות בוקר ומת בגיל 79 | במשך כשעה וחצי עמלו הכבאים לכבות האש שהשתוללה בעוצמה בבית בן השתי קומות

הפרופסור האנטישמי מת משריפה בביתו ביום השואה
קלייד מגארלי צילום: צילומסך

תושב היילנד מילס בן 79 מת לפנות בוקר יום שלישי, לאחר ששריפה פרצה בבית בו התגורר 34 שנים.

קלייד מגארלי, פרופסור לשעבר שלימד סוציולוגיה במשך חמישה עשורים באוניברסיטת וויליאם פטרסון בוויין ניו ג'רזי, גר לבדו בבית והיה האדם היחיד בבית במהלך השריפה.

מפקד כוחות כיבוי האש אמר בזירה כי תחילה דווח על השריפה בסביבות השעה 04:15 על ידי נהגים שנסעו בכביש המהיר העובר מאחורי ביתו של מגארלי. כאשר הגיעו כוחות הכיבוי הלהבות כבר אחזו בחלון הקומה השנייה.

הכבאים עמלו במשך כשעה וחצי לכבות את השריפה שהרסה חלק גדול מהקומה השנייה והגג. חוקרי האש ניסו לקבוע את סיבת השריפה אך לא מצאו דבר חשוד.

אחד השכנים סיפר כי המכללה של מגארלי אילצה אותו לפרוש לפני כשנה וחצי. מדיווחי התקשורת בשנת 2018 עולה כי הפרופסור היה אנטישמי וגזען, הפריח קונספירציות וטען שהנחיתה על הירח הייתה מזויפת, הוא הקטין את האכזריות של הגסטאפו הנאצי. סרטונים בהם הוא נראה מדבר כאחרון האנטישמיים הנבזים, ותאוריות קונספירציות אותן הפיץ, גרמו לו לסיים את עבודתו במכללה בעיר מגוריו.

התושבים באזור מסתבר היו אנטישמים לא קטנים גם הם. ביוני 2018 מספר משפחות חסידיות תבעו תביעה יצוגית על סך 7.5 מיליון דולר נגד תושבים גויים שהתנכלו לקבוצת חסידים שקנו דירות בשכונת היילנד מילס, אורנג' קאונטי.

תושבים חרדים מצאו מחוץ לביתם ביצים ותפוחי אדמה ועוד סוגי מאכלים מרוחים מחוץ לביתם, בנוסף התושבים הגויים חסמו את האוטובוסים שלקחו את הילדים החרדים לבתי הספר וזאת כדי לגרום להם לעזוב את השכונה.

אנטישמיות ארצות הברית רופא אנטישמי שריפה בבית קלייד מגארלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד