ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עימות חסר תקדים

קרב ב'יהדות התורה': פרוש שיגר מכתב ללוין; חבריו לסיעה התנערו

עימות חסר תקדים בתוך 'יהדות התורה': ששה מחברי הסיעה התנערו מסגן השר מאיר פרוש ששיגר על דעת עצמו מכתבים בכתב ידו לשר יריב לוין, מנהל המו"מ מטעם 'הליכוד' ובלוק הימין, על כך שלא כלל את פסקת ההתגברות בהסכמים הקואליציוניים במטרה להעביר את חוק הגיוס הרצוי

קרב ב'יהדות התורה': פרוש שיגר מכתב ללוין; חבריו לסיעה התנערו
ראשי סיעת יהדות התורה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרב ב'יהדות התורה' חוזר: לאחר פרסום הסיכום על סאגת חוק הגיוס ובעקבות הפרסום גם כאן ב'בחדרי חרדים' על חוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בו הוא קובע כי הסיכום הפוליטי בנושא הגיוס ייפסל בבג"צ, כשהדרישה החרדית היא לחוקק את פסקת ההתגברות - הקרב בתוך 'יהדות התורה' חוזר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש שיגר בשבוע שעבר מכתב ליו"ר צוות המו"מ של 'הליכוד' שר התיירות יריב לוין, בו דרש לחוקק את פסקת ההתגברות לצד דרישת מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', שעל פי גורמים במערכת הפוליטית פרוש תקף את יריב לוין על התנהלותו המקצועית בנושא המו"מ. שנטען כי הנושאים המשפטיים של נתניהו עוגנו בהסכם, לעומת הנושאים החרדיים נדחו.

לוין השיב לפרוש כי חוק הגיוס שסוכם הוא טוב לחרדים וכי זו הפעם הראשונה שחוק הגיוס נכנס להסכם קואליציוני, שבנוסף טען כי יש הסכמה למתווה של השר לשעבר מש"ס אריאל אטיאס אותו דרשו בסיעות החרדיות בגיבוי של שתי רמטכ"לים לשעבר שעומדים בראשות 'כחול לבן' בני גנץ וגבי אשכנזי.

פרוש השיב ללוין במכתב נוסף, כשל'בחדרי חרדים' נודע כי את המכתבים - כתב פרוש בכתב ידו כדי למנוע הדלפות לתקשורת, אלא שב'יהדות התורה' שמעו על תוכן המכתב ומיהרו לפעול. בפעולה תקדימית במפלגה, כל חבריה ביוזמת חבר הכנסת משה גפני התנערו מהדרישה של פרוש, שהיא בעצם הדרישה של מועצת גדולי התורה של 'אגודה'.

על פי בכירים ב'יהדות התורה' ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', עלה חשש כי בעקבות המכתבים לא יחוקק חוק הגיוס כלל, ולכן נאלצו לפעול ושיגרו מכתב היסטורי ובו התנערות מהמכתבים של סגן השר פרוש, זאת כדי למנוע פגישה בהמשך שיחות המו"מ.

היום (ראשון) שוגר לשר יריב לוין מכתב עליו חתמו כל שאר חברי 'יהדות התורה', מלבד פרוש כמובן, בו נכתב: "מכתבו של חבר הכנסת פרוש שהופנה אל כבודו, נשלח ללא התייעצות עימנו ושלא על דעתנו ואנו מסתייגים על אופי המכתב". עוד כתבו ששת חברי יהדות התורה: "מיותר לומר זאת אך יודגש: בכל מקרה, כל ההסכם וכל סעיף בו, יובא לאישורם של מועצת גדולי התורה".

בכירים ב'יהדות התורה' אומרים ל'בחדרי חרדים': "אין זו הפעם הראשונה שפרוש שולף את נושא הגיוס בזמן דיונים על תפקידים", הם ציינו כי, "כלל לא בטוח שאם תחוקק פסקת ההתגברות סגן השר פרוש לא ימצא בעיה אחרת בנושא הגיוס".

בלשכת סגן השר סירבו להגיב.

יהדות התורה מאיר פרוש יריב לוין חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד