ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בעקבות תחקיר 'בחדרי'

משבר התח"צ החרדי: הח"כ מש"ס פנה לשרה רגב

אמש פורסם ב'בחדרי חרדים' תחקיר חשוב אודות מצוקת התחבורה הציבורת בריכוזי החרדים ברחבי הארץ, שמופלים לרעה אל מול הציבור הכללי. היום, חבר הכנסת והמשפטן משה ארבל שיגר פנייה דחופה בנושא לשרת התחבורה החדשה, מירי רגב

משבר התח"צ החרדי: הח"כ מש"ס פנה לשרה רגב
שרשרת מחאה של אוטובוסים בחברת קווים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש (שני) הבאנו כתבת תחקיר באתר 'בחדרי חרדים' בנוגע למצב התחבורה הציבורית בארץ בכלל, ובריכוזים החרדיים בפרט. בכתבה צוטטו תושבים מצפת וחיפה הנצורים בעיר, פשוטו כמשמעו, כשלטענתם בעוד שבכל רחבי הארץ התחבורה הציבורית שבה לפעילות, דווקא בריכוזים החרדיים היא עדיין מושבתת.

בעקבות הכתבה ב'בחדרי', שלח ח"כ משה ארבל פנייה דחופה לשרת התחבורה מירי רגב. "בשבועות האחרונים, בעקבות שיפור ניכר שחל בנתוני ההדבקות מנגיף הקורונה, אישרה ממשלת ישראל החזרה הדרגתית של התחבורה הציבורית תחת מגבלות ובהן מגבלת 20 נוסעים באוטובוס", כתב לה ארבל.

"אין מחלוקת בדבר החשיבות של הטלת מגבלות בריאותיות בתקופה זו, אולם יש חובה לשקול כיצד ישפיעו המגבלות על חיי האזרחים ולנהל את משאב התחבורה הציבורית באופן שיאפשר רווחתם של כמה שיותר אנשים, ויציאתם לעבודה, גם בתקופת ההגבלות. כידוע, האוכלוסייה החרדית מתאפיינת בשיעור נמוך של החזקת רכבים פרטיים ובשימוש רב בתחבורה ציבורית".

בהמשך ציטט ארבל את הכתבה ב'בחדרי' וציין כי "אין פלא אפוא שתחקיר שנעשה לאתר "בחדרי חרדים" מצא כי תושבי צפת החרדים, תושבי שכונות חרדיות בחיפה, תושבי אלעד ועוד מצויים תחת מצור תחבורתי בשל ביטול קווי אוטובוס רבים, למשל הקווים שבין העיר צפת לירושלים או לבני ברק. על משרד התחבורה להיערך בהתאם להגבלות הבריאותיות ולוודא כי גם בתקופה זו קיימת אפשרות סבירה לכלל האזרחים לנוע לצרכי פרנסה ובריאות בתחבורה ציבורית".

"ולכן", שאל ארבל, "ברצוני לשאול האם היית מודעת למצב הקשה של התחבורה הציבורית בימים אלו בריכוזים חרדיים, וכיצד בכוונתך לשפר את מצב התחבורה הקשה ביישובים חרדיים באופן שיאפשר הגעה לעבודה ולטיפולים רפואיים בדומה לכל יישוב אחר?".

תחבורה ציבורית משה ארבל מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד