י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מה נשים חוות במהלך גיל המעבר

תקופת גיל המעבר היא תקופה מאתגרת המלווה בשינויים הורמונאליים אשר עלולים לגרום לכאבים פיזיים, היחלשות המערכת החיסונית וחוסר יציבות רגשית • תופעות גיל המעבר משתנות מאחת לשנייה ועם זאת, יש הרבה קווי דמיון בין הסימפטומים שחוות נשים במנופאוזה. הנה אוסף של תסמינים נפוצים בתקופת חיים זו

מה נשים חוות במהלך גיל המעבר
גיל המעבר צילום: RF123

תקופת גיל המעבר היא תקופה מאתגרת המלווה בשינויים הורמונאליים אשר עלולים לגרום לכאבים פיזיים, היחלשות המערכת החיסונית וחוסר יציבות רגשית. תופעות גיל המעבר משתנות מאחת לשנייה ועם זאת, יש הרבה קווי דמיון בין הסימפטומים שחוות נשים במנופאוזה. הנה אוסף של תסמינים נפוצים בתקופת חיים זו.

גלי החום מגיעים
התופעה השכיחה ביותר בתקופת גיל המעבר היא ללא ספק גלי חום. תחושה של הבזקי חום עוצמתיים. מדובר בגל חום שלרוב מתחיל בחזה ועולה לצוואר ולראש ויכול גם לגרום להזעה מוגברת. משך גל חום הוא מספר דקות ויש נשים שיסבלו מגלי חום עשרות פעמים ביום בעיקר בלילה בעקבות שינויים ברמת האסטרוגן. הסיבה לכך היא שהאסטרוגן מווסת גם את חום הגוף. הגלים מופיעים לרוב בפתאומיות ועשויים להיות מלווים באדמומיות, הזעה, צמרמורות, דפיקות לב וסחרחורות. חשוב מאוד לשמור על רעננות מתמשכת, שהייה במקום מאוורר או ממוזג ולהימנע ממאכלים חריפים או אוכל חם, להקפיד על ביגוד מבד נושם ואוורירי.

שינויים קיצוניים במצב הרוח
התחזית לגיל המעבר כוללת גם שינויים במצב הרוח בשל השינויים ההורמונאליים. כל אישה מרגישה אחרת וגם עשויה לחוות עגמומיות בלתי מוסברת עד דכדוך כבד ולעיתים שמחה מתפרצת ואלה יתחלפו בקצב מהיר. חשוב מאוד להיות ערים לכך שמדובר בתופעה הורמונאלית וכן להקפיד ליזום דברים שיוכלו לשמח אותך במהלך תקופת המעבר כדי לשמור על רגיעה ושמחה מתמשכת.
יש נשים שגם מדווחות על עלייה בלחץ ובחרדה בגיל המעבר ויש לבדוק מה גורם החרדה והלחץ או כיצד ניתן להפחית את הלחץ על ידי טכניקות הרפיה, יוגה, מדיטציה וכדומה.

לא חייבים לסבול מגיל המעבר • קרדיט: RF123

הרגלי שינה שטרם הכרת
בין אם סבלת לפני גיל המעבר מנדודי שינה או לא, השינה עשויה להשתנות במהלך גיל המעבר. נשים רבות סובלות מתופעות גיל המעבר שקשורות להפרעות ובעיות שינה אשר נגרמות בעיקר מהזעות לילה בעקבות גלי החום העוצמתיים ומשינויים בהורמון המלטונין שאחראי על שינה וזו הסיבה שיש מי שצורכות תוסף של מלטונין כדי לאזן את ההורמון וליהנות משינה טובה יותר. מחסור בשינה מחמיר עוד יותר את תחושת העייפות הנפוצה בגיל המעבר ואת השינויים במצב הרוח.
חשוב לייצר סביבת שינה נעימה ולהקפיד על וויסות הטמפרטורה בחדר, ביגוד שינה נעים ונוח, מקלחת קרה ומרעננת לפני ההליכה לשינה, הימנעות מצריכת קפאין לפחות כ-6 שעות לפני השינה וממאכלים מעוררים, אימוץ טקס שינה שיחזור על עצמו מדי ערב.

התכונני מראש לתופעות גיל המעבר וחפשי את האלטרנטיבות היעילות עבורך.

בשיתוף פרמה גורי

למידע נוסף אודות תופעות גיל המעבר היכנסו לאתר פרמה גורי

 

גיל המעבר עייפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד