י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אירוע לא צפוי

כעסתי נורא; "לא קיבלתי העלאה במשכורת"

כמה פעמים קורה לך אירוע לא צפוי או סיטואציה לא רצויה ומיד את חווה רגש שמנמיך אותך מבפנים? • כעס, אכזבה, מרמור, פגיעה ועוד• כך תוכלי להתגבר על זה

כעסתי נורא; "לא קיבלתי העלאה במשכורת"
לב צילום: pixabay

האוטובוס איחר לי, אני מתעצבנת. הארוחה לא יצאה כמו שציפיתי, אני מתאכזבת. לא קיבלתי העלאה במשכורת, אני כועסת.

הרבה חושבים שיש אירוע ומיד רגש שמוביל לתגובה. אך האמת היא שברווח בין האירוע לרגש שאנו חוות, יש שם שלב נוסף שמבוצע באופן אוטומטי ומהיר כל כך שלא שמים לב אליו.

השלב הזה כל כך קריטי, כי הוא משליך על הרגש שנחווה ועל הפעולות שנבצע אחרי. לשלב הזה קוראים: משמעות, בשלב הזה מבוצעת בתוכנו פרשנות פנימית שמעניקה משמעות לאירוע שקרה, מעין ניתוח מהיר והסקת מסקנה, בשלב הזה, יש מחשבות/ דיבור פנימי שמנתח בתוכנו את האירוע. בהתאם למשמעות שנעניק לאירוע, נחווה את הרגש שמיד יבוא אחרי.

כלומר, הרגש הוא לא "ברירת מחדל" ותוצאה של האירוע, אלא הוא השלכה ותוצאה של כיוון החשיבה והפרשנות הפנימית שלנו, אם איחר לי האוטובוס, זה לא ש"אין לי ברירה" חוץ מלהתעצבן ולכעוס. יש לי ברירה, אם אהיה מודעת ואדע לנהל את החשיבה והפרשנות הפנימית, אוכל לבחור להרגיש אחרת, ואפילו רגש חיובי וטוב.

במה זה תלוי? בשלב הקריטי שקדם לרגש, החשיבה והפרשנות הפנימית,  שלב שמנוהל אוטומטי בתוכנו בהתאם לתפיסות, אמונות ודפוסי חשיבה שלנו.

אם נזהה את השלב הזה ברגע האמת ונהיה מודעים אליו, נוכל לבחור, נוכל לחוות חירות מנטלית ושליטה על איכות חיינו, רגש האושר שכל כך חמקמק, תלוי בדיוק בנקודת הפרשנות הפנימית הזו.

כשתהיי מודעת לתהליך שמוביל ומנהל את הרגשות ואת מצב הרוח שלך, את כבר לא תיהי מובלת אוטומטית לרגשות ותגובות שלא רצויות לך. את תהיי בבחירה וחירות פנימית אמיתית.

באהבה,

שרה אבישר
אימון להתקדמות אישית וביטחון עצמי

אימון אישי עצב כעס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד