י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרשת הדרכונים המזויפים

עובד העירייה החרדי עתר לבג"צ: "פרנסת אישתי ו-6 ילדיי בסכנה"

לאחר שנפתחה נגדו חקירה בחשד להחזקת דרכונים מזויפים, עתר עובד חרדי בעיריית אלעד לבג"צ בדרישה שהמשטרה תסגור התיק נגדו, לפני שיפוטר. "פרנסתו של העותר, אישתו וששת ילדיו עומדת כעת בסכנה גדולה", נכתב בעתירה. עו"ד אשר אוחיון: "המשטרה מגלה אטימות וניכור"

עובד העירייה החרדי עתר לבג"צ: "פרנסת אישתי ו-6 ילדיי בסכנה"
דרכונים, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

עובד חרדי בעיריית אלעד, שנגדו נפתחה חקירה בחשד לקבלת מעטפה שבתוכה היו דרכונים מזויפים, עותר כעת לבג"צ בטענה כי המשטרה מתעמרת בו ומסרבת לסגור את התיק למרות שברור שהמעטפה שקיבל לא הייתה ממוענת אליו.

העובד, שעומד כעת בפני פיטורים מעבודתו בעירייה, לאחר שכבר הוזמן לשימוע מאחר והנהלים לא מאפשרים לו את המשך העבודה בעירייה, דורש לסגור את התיק נגדו באופן מיידי.

בעתירה שהגיש עו"ד אשר אוחיון בשמו של העובד, הוא מבקש מבית המשפט להורות למשטרה לנמק מדוע לא תסגור את התיק מחוסר אשמה. תיק שנפתח כנגדו על לא עוול בכפו.

על פי העתירה שהוגשה לבית המשפט העליון, העותר הוא אדם נקי כפיים, בן 50 ואב לשישה ילדים, אשר עבד לפרנסתו כמתכנן במשרד אדריכלות, "אתרוג אדריכלים" בבני ברק. כחלק מתפקידו היה העובד מקבל דברי דואר עבור המשרד ועבור חברה נוספת הפועלת באותו המשרד. לפני 15 חודשים ביום 10/3/2019, הגיע שליח ממשרד שליחויות D.H.L  למשרד בו הוא שהה ומסר לו מעטפה המיועדת למסירה לאחיו של מנהל המשרד בו הוא הועסק.

כפי שמתואר בעתירה, ברגע שהעובד קיבל לידיו את המעטפה, שאינה ממוענת אליו כלל, נכנסו למשרד בלשי המשטרה ועיכבו אותו לחקירה , בסיומה הוא שוחרר בערבות. במהלך חקירתו שהתקיימה כבר במשרד, הודיע העובד לבלשים כי אין לו כל קשר למעטפה והוא אינו יודע כלל מהו תוכנה וכי בסך הכל הוא קיבל את המעטפה מהשליח של משרד השליחויות על מנת להעבירה לנמען.

"רק במסגרת חקירתו במשטרה נודע לעותר שהמשטרה חושדת שמעטפה שמוענה לנמען מכילה דרכונים מזויפים", נכתב בעתירה

עורך דין אוחיון כותב בעתירתו: "פעולתו תמת הלב לחלוטין של העותר ברורה כשמש לכל בר דעת. ברור שכל אדם אחר במקומו של העותר היה פועל בדיוק כמוהו בתום לב גמור".

"בשלהי שנת 2019 התקבל מרשי לעבודה בעיריית אלעד ויועד לשמש כמפקח מתכנון והבנייה, בין יתר התנאים להסמכת מפקח, הם שיש לקבל את הסכמת משטרת ישראל לכך. בסוף שנת 2019 הודיעה  משטרת ישראל לעיריית העיר אלעד כי היא מתנגדת להסמכתו של העותר כמפקח וזאת בשל התיק הפלילי שנפתח נגדו"

"מייד עם היוודע דבר התנגדות משטרת ישראל, פנה מרשי בדחיפות למשטרה וביקש לסגור את התיק נגדו כדי למנוע עוול קשה ולא מוצדק כלפיו".

"פרנסתו של העותר, אישתו וששת ילדיו", מציין עורך דין אוחיון בעתירתו, "עומדת כעת בסכנה גדולה. ברור כשמש שהתיק שנפתח נגד העותר ייסגר בסופו של דבר. אלא שהמשטרה, מטעמי נוחות ומתוך התנכרות לצרתו של העותר, מעדיפה להמתין עם החלטת סגירת התיק נגד העותר כדי שלא לפצל את החלטותיה בנוגע לכל מי שנחקר בפרשה, בין שיש לו בה יד ורגל ובין שאין לו בה אף לא קצה ציפורן שחוקה".

עו"ד אשר אוחיון מסר ל'בחדרי חרדים': "מדובר בניכור של המשטרה. הגיע הזמן שהמשטרה תבין שהם משרתי הציבור ולא אדוני הציבור. הפעילות שלה שיכולה להיות מבורכת, כי היא באמת יכולה למנוע פשיעה, אך יכולה בכוחה גם לפגוע באנשים שנקלעו במקרה לאירוע מסוים. במקרים כאלו מחובתה של המשטרה לפעול לטובת אותם אנשים כדי שלא לגרום להם נזקים שלא לצורך ולא בצדק".

אוחיון בוחר לתקוף את התנהלות המשטרה בתיק ומוסיף: "במקרה זה, המשטרה מגלה אטימות  וניכור. למעלה משנה אחרי האירוע לא יכול להיות שהמשטרה תצהיר שתסגור את התיק רק כשתסיים לטפל ולחקור את שאר החשודים, והאזרח יצטרך להמתין עד עד שחקירתם תסתיים. זה לא יעלה על הדעת להמשיך את העוול שנעשה לו. הפ צריכגים לשנות את הנוהל כי הדבר עלול להזיק לו.

"נשמע לי בדיחה שאני צריך לפנות לבג"צ במקרה כזה", טוען עו"ד אוחיון. "הרי ברור שהמעטפה לא הייתה ממוענת אליו. זה מעיד על רמת הניכור והאטימות שח המשטרה. הערכה שלי שלאחר שבג"צ יבקש מהמשטרה לתת תשובות, הם יטענו כי התיק ייסגר לפנים משורת הדין".

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי הם אינם מתייחסים למידע אישי של חשודים.

 

עתירה לבגץ סגירת תיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד