ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המהומות נמשכות

סוער במאה שערים: המשטרה עצרה בן 14

לאחר שמוקדם יותר היום עצרה המשטרה ארבעה חשודים בהפרות סדר באזור כיכר השבת, הערב נעצר בן 14 שמוכר למשטרה כמפר סדר סדרתי • צפו בתיעוד

סוער במאה שערים: המשטרה עצרה בן 14
מעצר בן 14 בכיכר השבת צילום: ישי ירושלמי, VIP

הרוחות בשכונת מאה שערים בירושלים ממשיכות לסעור גם הערב (ראשון), בעקבות המשך מעצרו של האברך בנימין פרידמן שעליו כזכור דיווחנו לראשונה ב'בחדרי חרדים'. פרידמן, חרדי תושב בית שמש, נעצר לפני כחודשיים לאחר שלפי החשד השתתף בתפילה המונית בבית כנסת בעיר בניגוד להנחיות משרד הבריאות לצמצום התפשטות נגיף הקורונה, ואף תקף שוטרים שהגיעו לפזר את המתפללים, כך על פי כתב האישום שהוגש נגדו.

הערב (ראשון), שוב פעלו כוחות משטרה באזור כיכר השבת בירושלים בעקבות מחאה שפרצה, במהלכה ניסו המפגינים לחסום את התנועה במקום.

השוטרים פינו אותם ובתוך כך עצרו חשוד שהפר את הסדר במקום. מהמשטרה נמסר כי הציר פתוח כעת לתנועה.

תושבי השכונה טוענים כי העצור, הוא נער כבן 14 שמוכר למשטרה אשר מחפשת אחריו מזה תקופה ארוכה לאחר שהיה שותף להפרות סדר רבות באזור.

מוקדם יותר היום נעצרו ארבעה קיצוניים במהלך הפגנה אחרת שהתרחשה בכיכר השבת, כוחות המשטרה שפעלו באזור השיבו את הסדר הציבורי.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כחודשיים התקיים דיון בבית המשפט השלום בירושלים בעניינו של פרידמן שעצור עד תום ההליכים. עורך דינו רועי פוליטי ביקש מבית המשפט לשחרר אותו לחלופת מעצר בביתו תוך השגחה של אזיק אלקטרוני, אלא שפרידמן ביקש כי יינתן לו חלון בו הוא יוכל לשחרר את האזיק בשבתות וחגים, לטענתו כדי למנוע חילול שבת מיותר. בית משפט השלום קיבל את הבקשה בהבנה כי אין חשש שפרידמן יימלט בזמן הורדת האזיק.

בעקבות ההחלטה, ביקשה המדינה מבית המשפט עיכוב בביצוע השחרור עד לדיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי, שכאמור קיבל את ערעור המדינה והורה להשאיר את פרידמן במעצר, עד שיסכים להשתחרר תחת איזוק אלקטרוני במשך כל ימי השבוע.

עורך הדין רועי פוליטי המייצג את העצור מטעם הועד למען אסירי ציון אומר ל'בחדרי חרדים' בעקבות קבלת הערעור: "קיבלנו בצער את החלטת בית המשפט, ואנו שוקלים את המשך צעדינו לנוכח הקושי העקרוני המתעורר באילוצו של אדם לבחור אם לחלל את השבת או לקבל על עצמו מעצר ממושך שלטעמנו הוא נטול הצדקה".

בדיון הסביר השופט את החלטתו לאפשר לפרידמן להשתחרר למעצר בית בחסות איזוק אלקטרוני וציין כי "יש לקחת בחשבון את העובדה שהמשיב שוהה במעצר כחודשיים ימים, הרשעותיו הפליליות, נעברו לפני שלוש שנים, וממועד זה ואילך, משנת 2017, אין למשיב הרשעות נוספות, ואין לחובתו כל תיקים תלויים ועומדים למעט אלו שהוגשו במסגרת ההליכים בתיק הנוכחי".

על פי כתב האישום שהוגש נגד פרידמן, השוטרים שהגיעו לפזר את התפילה שהתקיימה בניגוד להנחיות, כרזו למתפללים מספר פעמים, באמצעות מערכת כריזה. חלק מהנוכחים עזבו את המקום, אך מרבית הקהל, וביניהם פרידמן, נותר לעמוד במקום, צעק לעבר השוטרים וקילל אותם. הוא הוזהר פעמיים, ובהמשך חזר אל השוטרים, ביקש שיעצרו אותו ואף קיללם.

מאה שערים כיכר השבת חרדים קיצוניים מעצר קטין הפרות סדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד