ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מצב התחלואה במערכת החינוך

הקורונה בישראל: 145 חולים חדשים ביממה האחרונה

על פי משרד הבריאות, 145 חולים נוספים אובחנו בישראל ביממה האחרונה. 28 מונשמים ישנם נכון להערב בישראל | במערכת החינוך ישנם 739 מורים ותלמידים הנושאים את הנגיף בגופם

הקורונה בישראל: 145 חולים חדשים ביממה האחרונה
אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

התפשטות נגיף הקורונה: על פי נתוני משרד הבריאות שמתפרסמים הערב (ראשון), 145 חולים חדשים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה. מדובר בירידה במספר החולים היומיים ביחס לימים האחרונים, אך החשש מהתפרצות משמעותית נמשך גם היום. מנתוני משרד הבריאות עולה כי נכון להערב קיימים בישראל 4,778 חולים פעילים. בסך הכל חלו בישראל 20,778 חולים, מתוכם החלימו 15,694 חולים.

מניין החולים המונשמים ממשיך להישאר יציב ועומד כעת על 28 חולים הנזקקים למכונת הנשמה, מתוך 40 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. חולה נוסף נפטר מנגיף הקורונה, כך שמניין הנפטרים עלה ל-306.

גם במשרד החינוך מעדכנים את מספר החולים במערכת החינוך. 739 תלמידים ועובדי הוראה נדבקו עד כה בנגיף הקורונה. בעקבות ההידבקות של תלמידים ואנשי צוות, 222 מוסדות חינוך  נסגרו ברחבי הארץ. בנוסף, 23,870 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי כחלק מתורת ההפעלה של מערכת החינוך, לפיה במקום בו נמצאת תחלואה המוסד החינוכי נסגר והתלמידים והצוות החינוכי נכנסים לבידוד עד לתום הבדיקות האפידמיולוגיות.

בתוך כך, מלמד בת"ת אוהל תורה בבני ברק, נמצא חיובי לנגיף הקורונה, בעקבות כך ייכנסו תלמידי הכיתות ד' וח' לבידוד מניעתי. בעירייה מדגישים כי בניגוד לפרסומים חסרי אחריות ונעדרי שחר, מהרגע בו לא חש המלמד בטוב, הוא שהה בבידוד ולא הגיע לתלמוד תורה בהתאם לכללי הבטיחות המחמירים. "אנו קוראים להימנע ככל האפשר מהפצת ידיעות ומידע שאינו מבוסס ובמרבית המקרים, גם חוטא לאמת", מסרו בעירייה.

בהקלטות שנחשפו הערב בחדשות 12 מתוך קבינט הקורונה, נשמע ראש הממשלה אומר כי "הספינות באות אלינו אחת אחרי השנייה ואנחנו מסרבים להאמין ואומרים שלא יקרה כלום. האחריות שלנו היא לעצור את המגפה הזאת. המגיפה הזאת חוזרת! עכשיו השאלה היא כמה אנחנו מוכנים לעשות בגלל הדבר הזה שמהר מאוד יגיע אלינו".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד