כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
החלטה מפתיעה

המשטרה תחזיר את דגל פלסטין לצעיר החרדי

המשטרה הודיעה היום לבית המשפט כי תשיב לישראל מאיר קרויס, שנעצר בשבוע שעבר, את דגל פלסטין שהוחרם לו. ההחלטה, בעקבות בקשה שהגיש קרויס לבית המשפט • צפו בתיעוד

המשטרה תחזיר את דגל פלסטין לצעיר החרדי
מעצר קרויס והדגל צילום: פלורליסט

לאחר שהגיש בקשה לבית המשפט להשיב את דגל פלסטין שהוחרם לו בעת מעצרו, היום הודיעה המשטרה לבית המשפט כי ישראל מאיר קרויס, תושב מאה שערים שנעצר בעת הפגנה כאשר בידו דגל פלסטין, לא עבר אף עבירה ועל כן הדגל יוחזר.

כפי שדווח ב'בבחדרי חרדים', ישראל מאיר קרויס, בנו של איש מאה שערים יואליש קרויס, הגיש ביום רביעי שעבר בקשה לבית משפט השלום בירושלים, להורות למשטרת ישראל להשיב לו את דגל הרשות הפלסטינית שהוחרם לו במהלך מעצרו לפני מספר ימים קודם לכן בשכונת מאה שערים. 

כפי שמתואר בבקשה שהגישו לבית המשפט עורכי הדין נדב גדליהו ושמואל הורביץ, בשמו של קרויס: בתאריך 2020.6.11  שמע ישראל מאיר קרויס כי המשטרה עצרה קטין שהחזיק דגל של הרשות הפלסטינית. בעקבות כך ביקש קרויס למחות נגד המעצר ובעד חופש הביטוי ונעמד בסמוך לפתח ביתו כשהוא לובש מסכה ומחזיק בדגל.

"למרות שלא ביצע כל עבירה", טוענים עורכי דינו של קרויס, "הוא נעצר תוך שימוש בכוח רב, נחקר ולבסוף שוחרר באותו היום. אך כשהשתחרר לא הוחזר לו הדגל ונאמר לו שעליו לפנות לבית המשפט".

בנוסף, בבקשתם ציינו עורכי הדין תקדים בו המשטרה הודתה בעבר כי אין בהנפת דגל הרשות הפלסטינית כל עבירה, זאת במענה לתלונת ה'אגודה לזכויות האזרח' שהוגשה בשנת 2017: "השוטר הבין במעמד קבלת התייחסותו, כי אין בנסיבות האירוע כל עבירה פלילית, ומשכך לא היה מקום להמשיך ולנסות לטפל באירוע, כפי שעשה."

מאחר ועורכי הדין הוכיחו לבית המשפט כי קרויס לא עבר על החוק בכך שהניף את הדגל, הם דרשו מבית המשפט להורות למשטרה להשיב את את הדגל לאלתר.

 

יואליש קרויס שכונת מאה שערים דגל פלסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד