י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הדוח מזהיר

התחלואה ביישובים החרדים גבוהה משאר הארץ

מרכז הידע והמידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן מזהיר כי מצב התחלואה ביישובים חרדיים שנבחנו גבוה מאוד ביחס למצב בשאר חלקי הארץ • בצירוף התחלואה בשכונות חרדיות בערים אחרות בארץ חלקו של המגזר החרדי הינו כ-20% מכלל החולים הפעילים כיום

התחלואה ביישובים החרדים גבוהה משאר הארץ
קורונה צילום: דוד כהן, פלאש 90

על פי דו"ח פנימי של מרכז הידע והמידע הלאומי למערכה בקורונה, באגף המודיעין של צה"ל, מצב התחלואה ביישובים חרדיים שנבחנו, גבוה מאוד ביחס למצב בשאר חלקי הארץ. כך דווח הבוקר (רביעי) בכאן חדשות. על פי הדו"ח, כ-14% מכלל החולים החדשים השבוע זוהו בערים החרדיות בני ברק, אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית ובית שמש.

כ-20% מכלל החולים הפעילים כיום, מרוכזים בשכונות החרדיות ברחבי הארץ, כל עולה מהדו"ח. באמ”ן מזהירים כי הצפיפות הגבוהה יחסית בערים הללו, הקושי לבודד את החולים והקשרים בין הישובים ובין שכונות חרדיות בערים אחרות בארץ מחייב מתן מענה ייעודי נחוש ומיידי בתחומי האכיפה, הבידוד, ההסברה והסיוע לאוכלוסייה במטרה לעצור במהירות את התפשטות המגפה.

כזכור, ועדת השרים המיוחדת שממונה על הגבלת ערים למניעת התפשטות נגיף הקורונה, התכנסה אמש לדיון מיוחד ובסיומו הוחלט על הטלת סגר על העיר אלעד וכן על אזורים חרדיים בשכונת טבריה.

הוועדה החליטה על השטח המוניציפלי של העיר אלעד ועל השכונות הבאות בטבריה כ"אזורים מוגבלים": רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית (קרית צאנז) ושכונת בן גוריון.

ההכרזה על אזור מוגבל תהיה למשך שבעה ימים החל מההוקר בשעה 8:00 בבוקר ועד ליום רביעי, ט' בתמוז בשעה 8:00.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ חתם היום על צו המאפשר גיוס בצווי חירום של עד 250 אנשי מילואים, רובם אנשי פיקוד העורף, עד לתאריך 30.7.20, בעקבות העלייה הדרמטית באחוזי התחלואה. במשרד הביטחון מציינים כי מדובר בצו קיים שתוקפו יפוג ב-30.6.20. הגיוס יתבצע לפי צורך בלבד, ובהתאם להתפתחויות בהתפשטות מגיפת הקורונה.

שר הביטחון קיים אתמול סיור בפיקוד העורף, בו הוצגו לו תוכניות הפיקוד להמשך הסיוע האזרחי במאבק בקורונה.

קורונה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד