י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פחים בוערים על הכביש

מחאה סוערת בכיכר השבת: שבעה מפגינים נעצרו

מחאה אלימה שפרצה בעקבות המשך מעצרו של בנימין פרידמן מבית שמש, סמוך לשכונת מאה שערים בירושלים, הביאה למעצרם של שבעה חשודים. המפגינים חוסמים את הכביש ומבעירים פחי אשפה • צפו בתיעוד

מחאה סוערת בכיכר השבת: שבעה מפגינים נעצרו
הפגנת חרדים בכיכר השבת צילום: ישי ירושלמי, VIP

במהלך מחאת קיצוניים שמתקיימת הערב (ראשון) בכיכר השבת השבת בירושלים, עצרה המשטרה שבעה חשודים שהפרו את הסדר הציבורי. המפגינים מתעמתים עם השוטרים, מבעירים פחי אשפה וחוסמים את התנועה במקום. כוחות משטרה גדולים ששוהים במקום, ממשיכים לפעול על מנת להשיב את הסדר הציבורי והזרמת התנועה.

המפגינים, מוחים על המשך מעצרו של האברך בנימין פרידמן, תושב בית שמש, שעצור מזה כשלושה חודשים.

כזכור, לפני כחודש קיבל בית המשפט את ערעור המדינה והורה על המשך מעצרו של האברך בנימין פרידמן, שנעצר לפני כשלושה חודשים לאחר שלפי החשד השתתף בתפילה המונית בבית כנסת בעיר בניגוד להנחיות משרד הבריאות, ואף תקף שוטרים שהגיעו לפזר את המתפללים, כך על פי כתב האישום שהוגש נגדו.

בדיון שהתקיים בבית המשפט השלום בירושלים בעניינו של פרידמן שעצור עד תום ההליכים, עורך דינו רועי פוליטי ביקש מבית המשפט לשחרר אותו לחלופת מעצר בביתו תוך השגחה של אזיק אלקטרוני, אלא שפרידמן ביקש כי יינתן לו חלון בו הוא יוכל לשחרר את האזיק בשבתות וחגים, לטענתו כדי למנוע חילול שבת מיותר. בית משפט השלום קיבל את הבקשה בהבנה כי אין חשש שפרידמן יימלט בזמן הורדת האזיק.

בעקבות ההחלטה, ביקשה המדינה מבית המשפט עיכוב בביצוע השחרור עד לדיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי, שכאמור קיבל את ערעור המדינה והורה להשאיר את פרידמן במעצר, עד שיסכים להשתחרר תחת איזוק אלקטרוני במשך כל ימי השבוע.

 

הפגנה כיכר השבת הפגנת קיצונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד