ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
התיעוד המטריד שעורר סערה

אמה של הילדה ל'בחדרי': "היא בטראומה, מסרבת לצאת מהבית"

לאחר פרסום התיעוד המטריד, בו נראים שוטרים משפילים ילדה חרדית בירושלים - אמה, שזועמת על התנהלות המשטרה, אומרת בשיחה ל'בחדרי חרדים': במקרה הזה המשטרה כשלה. יכלו לגשת אליה בצורה שונה. הילדה בטראומה". עד ראייה: השוטרים בחרו לסתום את האוזניים

אמה של הילדה ל'בחדרי': "היא בטראומה, מסרבת לצאת מהבית"
שוטרים אוכפים את תקנות הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תיעוד הילדה שעוכבה על ידי שוטרים בירושלים, לאחר שנטען כי לא חבשה מסכה, עורר זעם רב על התנהלות המשטרה. ביקורת קשה נשמעה גם מצד גורמים במערכת הפוליטית שביקרו את הדרך שבה פועלת המשטרה בנושא האכיפה.

שרה, אמה של הילדה שעוכבה אומרת בשיחה עם 'בחדרי חרדים' על בתה כי "היא מאוד נסערת. אנחנו מנסים להרגיע אותה כבר כמה שעות ללא הצלחה. היא לא רוצה לצאת מהבית. זה לא נעים לה בכלל". 

צילום: מוישי ליפשיץ

האם מותחת ביקורת קשה על המשטרה ומסבירה בכאב את מצבה של הילדה: "אנחנו מנסים להסביר לה שלא היא הסיפור פה, אלא ההתנהלות של השוטרים. המשטרה עושה את עבודתה, אבל הדרך שזה נעשה, היא לא נכונה בכלל. הם יכלו לבוא בצורה אחרת ולא להשפיל אותה. מה גם שהיא לבשה מסכה בוודאות עד שהחלה לשתות מהברד. היא הורידה אותה רק בשביל לשתות. למרות שמייד היא החזירה אותה השוטר התנפל עליה". 

"אני מכבדת את המשטרה שברוב המקרים עושה עבודה נפלאה",היא אומרת "אך במקרה הזה היא כשלה. יכלו לגשת אליה בצורה שונה, גם שוטר אחד יכל להסביר על נושא המסכה. מדוע ניגשו אליה שני שוטרים כאילו היא פושעת? יכלו לבוא אליה בצורה יפה ולהגיד לה לשים את המסכה. פשוט אין לי מילים על התנהלות המשטרה". 

עוד בנושא:

השוטרים אכפו באכזריות: הילדה החרדית פרצה בבכי. צפו בתיעוד

סערה פוליטית: "המשטר החילוני הופך לאנטישמי בצל הקורונה"

השר ליצמן שוחח עם השר אוחנה שפונה לממ"ז ירושלים

מוישי ליפשיץ, עד ראייה למקרה המטריד ששוחח עם 'בחדרי חרדים', מספר כי חלף ברחוב כשלפתע ראה זוג שוטרים מבקשים לקנוס ילדה קטנה שהייתה עם אחיה. "זה קומם אותי", הוא אומר, "היה נראה כאילו השוטר מצא לו טרף. מייד יצאתי מהרכב ורצתי לצלם. אזרחים שחלפו שם הפצירו בשוטרים שיעזבו את את הילדה התמימה, אך הם בחרו לסתום את האוזניים. היא בסך הכל הורידה לרגע את המסכה כדי לשתות ברד".

באשר לתגובת המשטרה בה נטען כי השוטרים לא רשמו לה דו"ח, האם מכחישה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ואומרת כי השוטרים התעקשו וחייבו אותה להציג להם את מספר תעודת הזהות של האם.  על כך תוהה האם, מנין לילדה כה קטנה את מספר תעודת הזהות של אמה בעל פה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "בניגוד מוחלט לנטען, השוטרים פגשו בנערה בת 13.5 ברחוב כשהיא ללא מסיכה על פנייה בניגוד לתקנות, אולם לא רשמו לה דו"ח כלל. השוטרים ביקשו ממנה לעטות מסיכה על פניה ושחררו אותה לדרכה. מדובר בעוד פרסום שקרי ומעוות לחלוטין במסגרת קמפיין מגמתי המתנהל בימים אלו נגד המשטרה והשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור".

אכיפה סלקטיבית ילדה חרדית טראומה קורונה אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד