י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אכיפת המשטרה בעידן הקורונה

השר אוחנה במכתב לשוטרים: לנהוג ברגישות

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, פונה הערב במכתב לשוטרי משטרת ישראל בעקבות הסערות שהתעוררו סביב האכיפה הקשוחה בימים האחרונים: "להפעיל שיקול דעת ולנהוג ברגישות היכן שזו מתבקשת"

השר אוחנה במכתב לשוטרים: לנהוג ברגישות
קבל"פ לאמיר אוחנה במשטרה צילום: דוברות המשטרה

בעקבות התיעודים שפורסמו בימים האחרונים, בהם נראים שוטרים מבצעים אכיפה, במקרים מסוימים תוך הפעלת כח רב וחוסר רגישות, פונה הערב (שני) השר לביטחון פנים אמיר אוחנה במכתב פתוח לשוטרות ושוטרי משטרת ישראל, בו הוא מתייחס להתפתחויות האחרונות.

לדבריו, "הוטלה עליכם ועל המשטרה משימה מורכבת ולא פופולרית עקב המאבק הלאומי בהתפשטות נגיף הקורונה, והיא לאכוף את העמידה בהנחיות משרד הבריאות כלפי אזרחים. אזרחים שברובם הם שומרי חוק, חלקם מתמודדים עם המצב הכלכלי הקשה עקב משבר הקורונה, ומצויים במצוקה".

"לא ביקשתם לעצמכם את המטלה הזו", הוא כותב, "אנחנו, הממשלה והכנסת הטלנו עליכם אותה, במטרה להגן על בריאות הציבור במשבר שאנו חווים. טענות במישור הזה צריכות להגיע אם כבר אלינו, נבחרי הציבור".

"אכן, אין ברירה אלא לאכוף את ההנחיות, אחרת המדינה עלולה להיקלע למשבר אדיר שספק אם ידענו כמותו ושתהיה לו השפעה הרסנית על הדורות הבאים. כך קרה במדינות אחרות שבהן לא שעו להנחיות".

השר אוחנה פונה לשוטרים ואומר: "הציפייה שלי מכם היא לעשות את עבודתכם נאמנה, בנחישות היכן שצריך אך גם להפעיל שיקול דעת ולנהוג ברגישות היכן שזו מתבקשת. לשיקול הדעת של כל אחת ואחד מכם בשטח, יש השפעה עצומה על האופן שבו הציבור יישמע להנחיות ובכך על הצלחתנו כמדינה וכחברה להתמודד עם התפשטותו של הנגיף, והן על תדמית הארגון כולו".

"מכאן פנייתי עוברת לאזרחי המדינה כולה, אני רואה את הסרטונים. אני רואה, וכואב. הם לא קלים. האמינו לי – הם לא קלים גם לשוטרים. מבלי להתייחס למקרה ספציפי, הן כהורה והן כאדם קשה להישאר אדיש לכאבו של אחר. הנושא אינו פוסח על אף פלח באוכלוסייה. במקרים שבהם הייתה התנהלות לקויה הנושאים יתבררו עד תום, יחודדו נהלים ובמידת הצורך יופקו לקחים".

"עם זאת", כותב השר אוחנה, "השוטרות והשוטרים אינם האויב. הם ממלאים את חובתם הקדושה במאמץ הלאומי. למעלה מ-4,000 דו"חות קורונה נרשמים ביממה, שהם עשרות וכנראה מאות אלפי אינטראקציות בין השוטרים לבין האזרחים על רקע זה. רובם המוחלט של המפגשים בין השוטר לאזרח, מסתיימים ללא כל תקריות חריגות".

אוחנה מסביר כי האכיפה נעשית כלפי כל תושבי ישראל. "אלפי שוטרים ביחידות משימתיות ייעודיות בכל המחוזות הגיאוגרפיים של משטרת ישראל, מבצעים אכיפה ממוקדת בנושא הקורונה".

השר מתייחס לחיכוכים בין המשטרה למגזר החרדי במהלך התקופה האחרונה" "אציין, כי מהדיווחים שאני מקבל, האוכלוסייה החרדית דווקא הפנימה טוב יותר ביחס ליתר האוכלוסייה את חובת חבישת המסיכות – ועל כן, למרות שאין נתון אמפירי המוכיח זאת – מותר לשער כי שיעור הדו"חות הניתנים לאוכלוסייה זו הוא נמוך משיעורה באוכלוסייה (מן הסתם אין בדו"ח סימון מיוחד לאוכלוסייה כזו או אחרת)".

"אחיי הישראלים מכל הסוגים, ובתוכם אחיי החרדים - המשטרה לא אוהבת את העבודה הזאת. הרבה יותר מושך להיאבק בפשיעה ובטרור. אך אנחנו בזמן חירום. עת צרה היא לישראל – וממנה יושע. ברגע שנפנים כציבור את החובות החדשות שנגזרו עלינו כדי לנצח את הקורונה, ויהיה נדיר לראות מחוץ לבית אדם בלי מסיכה כשם שנדיר לראות אדם נוסע בלי חגורת בטיחות או רוכב אופנוע בלי קסדה – נוכל למגיפה".

"ומילה אחרונה נוספת לשוטרות ולשוטרים. אין לקנא בכם על מורכבות התפקיד שהוטל עליכם. קשה גם להפריז בחשיבותו בתוך המאמץ הלאומי. תמיד זכרו כי אין תחליף לשכל הישר ולשיקול הדעת. כך, ורק כך – ננצח".

מוקדם יותר הערב דיווחנו ב'בחדרי חרדים', כי בעקבות התיעוד האכזרי שפורסם מוקדם יותר הערב, במערכת הפוליטית יצאו למתקפה חריפה באומר ובכתובים. השר יעקב ליצמן הגדיל לעשות ופנה לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה שכבר הודיע שיפתח בבדיקה מול מפקד מחוז ירושלים ניצב ירון ידיד.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אלימות שוטרים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד