י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החרדיות ניצלו

נס בצפת: האוטובוס כמעט הידרדר לתהום • צפו בתיעוד המטורף

הילדות החרדיות ניצלו בנס: נס בעיר צפת, אוטובוס שהידרדר מסיבה שאינה ברורה כמעט ונפל אל התהום כאשר הנהג ברגע האחרון מצליח להתעשת ולהיכנס למושב ולעצור את הנסיעה • עד הראיה בשיחה עם 'בחדרי': כולן פרצו בבכי כשהאירוע הסתיים • צפו בתיעוד המסעיר 

נס בצפת: האוטובוס כמעט הידרדר לתהום • צפו בתיעוד המטורף
האוטובוס שהידרדר צילום: צילום מסך

רגע לפני אסון: אוטובוס של חברת נתיב אקספרס שהיה בעצירה והחל לפתע לנוע, כמעט והידרדר אל עבר התהום בזמן שהיה מלא בילדות. התעשתות הנהג מנעה ככל הנראה אסון כבד. המקרה התרחש ברחוב צה"ל בעיר צפת.

בתיעוד המקרה, שככל הנראה התרחש לפני כשבועיים ופורסם כעת, נראה האוטובוס מתחיל בנסיעה עצמית כאשר מספר נערות יושבות בתוכו. בזמן שהאוטובוס התקדם במהירות לעבר מורד ההר, נהג האוטובוס הבחין בנעשה, זינק במהירות אל תוך האוטובוס ובלם אותו רגע לפני שהתדרדר, ובכך מנע אסון כבד.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי מדובר באוטובוס שהיה תוך כדי העלאת ילדות מחוץ לבית ספר ברחוב צה"ל בעיר צפת, כשאז הוא החל בנסיעה מסיבה שאינה ברורה. תושב העיר שהיה עד למקרה מספר ל'בחדרי חרדים': "מדובר בנס גדול, הם ניצלו ברגע האחרון. היינו בטוחים שהאוטובוס נופל והילדות יחד איתו. פרט לזה שהנהג בלם את האוטובוס ברגע האחרון, הנס הגדול הוא שלא עברו אנשים על המדרכה, מה שהיה בוודאי גורם רח"ל נפגעים".

עד הראייה מתאר כי "כל הילדות והמורות פרצו בבכי מייד לאחר שהסתיים האירוע המפחיד. לא ברור לי כיצד דבר כזה קורה. מקווה שלא מדובר ברשלנות".

נהג אוטובוס חרדי מסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' על האפשרויות שבגינן עלול להתרחש מקרה מסוג זה: "בכל אוטובוס מותקנות מספר מערכות בטיחות השולטות במערכות הבלימה, ביניהם יש את בלם התחנה, שאמור לפעול כשהדלתות פתוחות, או כשהמערכת מזהה עצירה לפרק זמן קצוב, וכן בלם יד (מקסי).

"גם כאשר נגמר האוויר במיכל (הבלמים באוטובוס הם פנאומטיים = לחץ אוויר)", הוא מוסיף, "מופעל מנגנון בטיחות והבלמים ננעלים". "יתכן שהגורם הוא כשל טכני, או לחלופין רשלנות של הנהג שבניגוד לנהלים לא הפעיל את בלם היד כשעזב את מושב הנהג והסתמך על מערכות בלימה נוספות שכשלו".

(התיעוד מתפרסם לפי סעיף 27א' לחוק זכות יוצרים).

 

 

אוטובוס צפת נס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד