ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"הם המגן והשמירה מפני הסכנה"

הגר"ח והגרי"ג: חס ושלום לסגור את היכלי התורה

לאור הדיבורים על סגירת ישיבות לאחר הוראות משרד הבריאות לאור התקנות החדשות מורים גדולי ישראל הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין כי חס ושלום לחשוב לסגור את היכלי הישיבות שנזהרים ונשמרים

הגר"ח והגרי"ג: חס ושלום לסגור את היכלי התורה
הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר

הגל השני של הקורונה בעולם הישיבות: פחות משלושה שבועות עד לסיום זמן קיץ, הבוקר (שישי) יצאה הוראה ברורה משר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לחברי הכנסת של תנועת "דגל התורה", כי "ח"ו לחשוב לסגור את היכלי התורה אשר נזהרים ושומרים על כל כללי הזהירות וכציווי התורה". 

לאור הדיבורים שעלו על סגירתם של היכלי התורה גם במקומות שאין בהם חשש סכנה, הורו גדולי ישראל לחברי הכנסת של "דגל התורה" באופן ברור כי זכות לימוד התורה של הישיבות הכוללים והת"תים היא המגן והשמירה מפני הסכנה, ואשרי חלקם של הזוכים ללמוד בזמני קושי והפרעות, וכל המבינים גודל ערכה וזכותה יודעים שח"ו לחשוב לסגור את היכלי התורה אשר נזהרים ושומרים על כל כללי הזהירות וכציווי התורה.

בדבריהם הדגישו גדולי ישראל כי בוודאי חובה להתרחק בשמירה רבה מן החולים ולשמור על כל כללי הזהירות, ולבדוק את אלו שנמצאים בחשש, אך חלילה לפגוע בהיכלי התורה שעומדים לנו למגן ולמושיע.

כזכור, לפני פחות משבוע נחשף ב'בחדרי חרדים' על כך שהמל"ל ומשרד הבריאות ממליצים לסגור את עולם הישיבות בעקבות הזינוק בתחלואה. בעקבות כך יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני איים לפרוש מהממשלה. בתגובה לפרסום ב'בחדרי חרדים' אמר חבר הכנסת גפני: "באם תתקבל החלטה לסגור את הישיבות - אעלה למרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א ואמליץ בפניהם שלא להיות שותפים בממשלה כזאת".

כזכור, עם פרוץ הגל הראשון של הקורונה הורה שר התורה להמשיך בלימודים כי תורה מגנא ומצלא והורה לזרז לפתוח את הישיבות - מי במתווה הקפסולות ומי במתווה אחר. 

הגר''ח קנייבסקי הגרי''ג אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד