י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הדיאטה הטובה ביותר: 5 כללים שיכוונו אותך לתזונה הנכונה

כולנו רוצות לשמור על המשקל ואפילו להוריד קצת - אנו בד"כ בודקות על כל מוצר את מספר הקלוריות • טיפים אלו ייתנו לך את הכלים לתזונה נכונה ללא הצורך בבדיקת הקלוריות

הדיאטה הטובה ביותר: 5 כללים שיכוונו אותך לתזונה הנכונה
ירקות על שיפוד צילום: pixabay

אז מהי הדיאטה הטובה ביותר ואם בכלל יש כזאת הנה חמש כללים שיכוונו אותך בצורה מעשית לבחור את התזונה שלך או דיאטה שטובה למטרות שלך:

1 תזונה טובה מעלה את המודעות ואת תשומת לב למה שאת אוכלת: כולנו רוצות לשמוע על האוכל עצמו - החלבונים, הפחמימות והשומנים. ממה לאכול יותר או ממה להימנע. אבל מחקרים מראים הדבר הפשוט של הפנית תשומת לב  היא טובה יותר ממה שבאמת את אוכלת. וזה המפתח לכל שאלת ירידה במשקל ושיפור אמיתי בבריאות שלך. בין אם תשומת הלב שלך מכוונת על הימנעות מפחמימות או אכילה יותר ירקות,  בין עם את מחפשת אחרי אוכל כמה שיותר טבעי או נמנעת ממזון מהחי, הכל טוב. כי כשאת מתמקדת אחרי החיפוש אחרי המזון הנכון בעבורך, העסוק בו גורם לך להיות ערנית יותר למה שאת אוכלת.

2. תזונה טובה הם מתמקדת באיכות המזון: גם אם את חסידה של תזונה לפי פליאו או תזונת דלת פחמימות, הוגי הגישה מתכוונים בכך שתאכלי מזון כמה שיותר טבעי, חופשי, עשיר יותר בחלבון, עתיר יותר בשומן ומעובד כמה שפחות. גם מי שתומך בטבעונות או תזונה עשירה בפחמימות יתכוונו שתאכלי מזון כמה שיותר טבעי, מהצומח, עשיר בסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון והכי פחות מעובדים. ומעט מאוד גישות תזונה ימליצו לאכול אוכל "זבל" עמוס יותר ומעובד יותר, כך שכל הגישות כמעט הבריאות, ימליצו לאכול אוכל טבעי ועשיר בחומרים מזינים.

3. תזונה טובה הם עוזרת להיפטר מחסרים תזונתיים: בדומה למה שאמרנו קודם, תזונה טובה עוזרת לנו להתרחק ממזונות מעובדים מאוד, שבד"כ דלים בחומרים מזינים (שנאבדו בעקבות תהליך העיבוד) ומאד מעודדים מזונות עשירים, מלאים ופחות מעובדים שלרוב גם עשירים בחומרים מזינים. תזונה נכונה שבנויה כנדרש מכל סוג שתהיה, תמלא לנו את החסרונות התזונתיים הנפוצים ביותר כמו מים, ויטמינים ומינרלים מסוימים, חלבונים וחומצות שומן חיוניות.

4. תזונה טובה מסייעת בבקרת התיאבון וצריכת המזון: כשאנחנו מודעות יותר למה שאנחנו אוכלות, אנחנו בוחרות במזונות משביעים יותר איכותיים יותר ועשירים בערכים תזונתיים מה שגורם לנו כמעט תמיד לאכול פחות. אנו מרגישות יותר מרוצות. ואנחנו גם מאבדות יותר מהמשקל שלנו, עולות במסת השריר ומתפקדות ביומיום טוב יותר.

שמנה לב שאינכן זקוקות כאן לספירת קלוריות, ההתמקדות במודעות למזון ובאיכותו, בדרך כלל מספיקה בשביל שאנשים יתכווננו לעיתותי הרעב והשובע שלהם מה שזה אומר שיש לך שליטה בקלוריות ללא התחשבנות קלורית המעצבנת. זה גם אומר שאת יכולה לשמור על התוצאות והמשקל שלך. לספירת קלוריות חיי מדף זמניים, אף אחת לא אוהבת לעשות זאת ובטח לא לתמיד.

5. תזונה טובה מקדמת פעילות גופנית סדירה: כשאנשים מתחילים לשים לב למה שהם אוכלים, הם בדרך כלל מתחילים לחשוב גם על פעילות גופנית. רוב הגישות בתזונה והדיאטה ממליצות על פעילות גופנית סדירה, כאשר את מתעמלת באופן קבוע, ומשלבת פעילות בעצימות גבוהה ונמוכה, היא משפרת באופן דרמטי את היכולות שלה. ולהפוך את האוכל שאכלה - לרקמות תפקודיות (במקום שומן נוסף).

בהצלחה!

מאת: שושי אופנהיים מאמנת תזונה, כושר לאורח חיים בריא ופילאטיס מכשירים.

תזונה נכונה דיאטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד