כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בדרך לסגר מלא?

הזינוק בתחלואה: 1,573 נדבקים ביממה האחרונה; 195 במצב קשה

הנתונים החדשים מתפרסמים בצל הדיונים על הטלת הגבלות נוספות, והאמירות הנשמעות מפי גורמים בכירים על הטלת סגר מלא בכל הארץ בכדי למנוע את המשך ההתפרצות • רק בשבוע האחרון נוספו אלפי חולים בכל רחבי הארץ • אתמול בוצעו מעל 30,000 בדיקות קורונה

הזינוק בתחלואה: 1,573 נדבקים ביממה האחרונה; 195 במצב קשה
דגימות קורונה בביה"ח הפלסטיני סמוך לחברון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בצל הדיונים על הטלת מגבלות נוספות, והחשש מהצורך בהטלת סגר בכדי למנוע את המשך ההתפרצות, 1,573 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-42,813. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (רביעי). על פי הנתונים, אמש בוצעו 30,297 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר, על 22,704. מספר המונשמים ממשיך לעלות בקצב איטי ועומד כעת על 57 חולים הזקוקים למכונת הנשמה, מתוך 195 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. חולה קורונה נוסף נפטר מאז אמש בשעות הערב, כך שמספר הנפטרים עומד על 375. 19,734 חולים החלימו עד כה מהנגיף.

על פי נתוני מרכז המידע והידע של אגף המודיעין בצה"ל, בעיר בני ברק קיימים נכון לחצות 1,632 חולים פעילים, כאשר רק בשבוע האחרון אובחנו בעיר 706 חולים חדשים. בעיר ירושלים 3,183 חולים פעילים, מתוכם 1,438 אובחנו בשבוע האחרון.

בביתר עילית ישנם נכון לאמש בחצות 680 חולים פעילים, 416 מהם בשבעת הימים האחרונים. העיר בית שמש עם 453 חולים פעילים, כאשר 213 חולים נוספו במהלך השבוע האחרון.

העיר מודיעין עילית עם 357 חולים פעילים נכון לאמש בחצות. בשבוע האחרון אובחנו ברחבי העיר 170 חדשים. באשדוד, שכמה משכונותיה החרדיות היו תחת הגבלות, אובחנו 1,039 חולים פעילים, 328 חולים רק במהלך שבעת הימים האחרונים.

בעקבות הזינוק המתמשך במספר החולים, אמש התקיים דיון חירום במהלכו על פי הדיווחים, דרש ראש הממשלה ודחף להטלת הגבלות נוספות באופן מיידי, אך ראש הממשלה החליפי בני גנץ בלם אותם.

גנץ הסביר כי יש להמתין לנתוני התחלואה העדכניים בעקבות המגבלות שכבר הוטלו ואז לבחון פעולות נוספות. כשבמל"ל ביקשו לקבל החלטה תוך ימים על המגבלות הנוספות.

במהלך הדיון העלה שר המדע יזהר שי מ'כחול לבן', רעיון לפיו יוטל בכל סוף שבוע סגר כללי על המדינה, כולל סגרים נקודתיים בלילות כדי למנוע התקהלויות. ראש הממשלה אמר כי יש לבחון את ההצעה.

בדיון השתתף גם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, שטען בפני הצוות כי "איבדנו שליטה", וקרא להטלת סגר כללי, שלטענתו "צריך לבצע צעדים מידיים, המצב חמור. הגענו למצב שבו היינו בסבב הקודם".

גם שר הבריאות יולי אדלשטיין טען כי "הצעדים שננקטו עד עכשיו לא מספיקים", ועל כן "צריך להורות על הגבלות חדשות. אם לא ננקוט בצעדים דרסטיים - יהיה סגר בעוד כמה ימים".

 

 

 

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד