כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פלסטינים נפצעו מירי

הקטטה ההמונית בשומרון: שלושה צעירים נעצרו

שלושה צעירים תושבי השומרון נעצרו אמש על ידי המשטרה בחשד למעורבות בקטטה ההמונית בה נפצעו שני פלסטינים מירי. מעצרם הוארך בבית המשפט. אמו של אחד העצורים: "אני מברכת שאני לא יושבת שבעה". ארגון חוננו: "המשטרה מגבה את הטרור" 

הקטטה ההמונית בשומרון: שלושה צעירים נעצרו
הצעירים שנפצעו בעימותים צילום: מועצה אזורית שומרון

אתמול (שני), עצרה המשטרה לחקירה שלושה צעירים תושבי אזור בנימין, שהיו מעורבים בקטטה שהתרחשה לפני כשבועיים סמוך למעלה שומרון, בה היו מעורבים מספר צעירים יהודים ופלסטינים השלושה חשודים בגרימת חבלה בנסיבות מחמירות. במשטרה טוענים, כי במהלך הקטטה התבצע שימוש בירי מנשק שגרם לפציעתם של פלסטיני וערבי תושב כפר ברא.

כזכור, כוחות רבים של משטרה וצבא הוזעקו ביום ראשון לפני כשבועים סמוך למעלה שומרון, בעקבות דיווח על חיכוך בין מספר מתיישבים לפלסטינים. במהלך העימותים נפצעו ארבעה מתנחלים שפונו באורח קל על ידי מד"א לבית החולים מאיר בכפר סבא.

מעצרם של החשודים הוארך בבית משפט השלום בפתח תקווה. מעצרו של אחד החשודים הוארך עד ליום 26.7.2020 ומעצרם של שניים נוספים הוארך עד ליום 23.7.2020.

אלא שמשפחות המתנחלים שנעצרו, טוענות כי הם אלו שהותקפו על ידי הפלסטינים, והשתמשו בנשק לצורך הגנה בלבד. בארגון חוננו תוקפים את התנהלות המשטרה: ארגון חוננו: "מגבה את הטרור הערבי"

בארגון חוננו מציינים, מציינים כי כבר לאחר האירוע נחקרו כל החקלאיים היהודים במשטרה ומסרו את גירסתם, ולאחר חקירתם שוחררו. בדיון בבית המשפט פנתה אמו של אחד העצורים לשופטת אופיר כתבי-ריבלין: "אני מרגישה זכות להיות כאן ולשבת ליד דניאל ולא שמשטרת ישראל תבוא לנחם אותי. כאשר המתלונן לא נחקר אפילו, אני כאן בזכות. אני רוצה להודות למשפחה שהצילה את הילד שלי ושבזכותה הילד שלי חי. בתור אמא אין לי אלא להודות שדניאל הצליח להימלט יחד עם הנערים שהיו שם, ופתאום הגיעה לי הידיעה ואני מברכת שאני לא יושבת שבעה, ואני יושבת לידו ויש לי ילד בחיים, האם צריך מקה של מוות ושאני אהיה עוד אחת מהרשימה?."

העצורים תושבי היישובים נוף איילון, טלמון ודולב, אחד מהם נשוי ואב ל-5 ילדים. כולם בוגרי צבא, חלקם בוגרי סיירות מובחרות ללא עבר פלילי.

בדיון ייצג את החקלאיים עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, עו"ד קידר הגיש לפני זמן קצר ערר לבימ"ש המחוזי על הארכת מעצרם של החקלאיים. בחוננו תקפו בחריפות את המעצר "משטרת ימ"ר ש"י מגבה את הטרור הערבי. אנו עומדים היום עם פה פעור נוכח החרפה שמובילים לנגד עינינו ימ"ר ש"י. צעירים יהודים בוגרי צבא שומרים על שטח בבעלות יהודית, מוצאים את עצמם מול נסיון לינץ' של המוני פורעים, מגיבים בצורה הכי מתבקשת ומאז חווים התעללות של ממש מצד המשטרה שאמורה להגן עליהם. היום יותר מתמיד רואים כיצד ימ"ר ש"י מגבה ומעודד את האלימות וההסתה הפלסטינית. בושה וחרפה."

קטטה מעצרים ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד